Connery

Diablo 4 tager dine edderkoppemareridt til næste niveau

Also: Det kommende spil arbejder med en ekstrem høj detaljegrad

Diablo 4 er et af de mest ventede spil, og selvom ingen helt ved hvornår det udkommer, sørger Blizzard Entertainment for at holde interesserede spillere opdaterede, gennem en kvartal-udgivet blog. 

Sådan en er lige udkommet, og her får vi lov til at kigge nærmere på en række monstre sammen med et deep dive i mulighederne for at skabe sin egen character i det nye spil. 

Og på monster-siden stikker det helt af. Tag nu for eksempel det edderkoppemonster 'spider-host' - det er et next-level niveau af muligheder for araknofobi-mareridt, med en gigantisk edderkop, der på en eller anden måde styrer en krop den har overtaget - ved et bide ned i nakkesøjlen og bruge et par af armene til at navigere med. 

ANNONCE
Spider Host

Diablo har altid været et mørkt univers, og det må også siges at være tilfældet for det kommende spil. Ydermere er spillets udviklere gået et par niveau op, når det kommer til de grafiske forhåbninger, selvom selve spillet ses fra oven - et såkaldt isometrisk udsyn, har man valgt at gå efter en grafik-kvalitet, som kan matche de animerede cinematic-sekvenser fra forgængeren Diablo 3, og den detaljegrad ses ulækkert overbevisende i de mange nye monster-videoer, som Blizzard har fremvist på deres blog. 

ANNONCE
Blood Lord

bloggen kan du også se videorenderinger af monstre som The Skeleton Lord, Succubus, The Pale Knight, og en række showcases der fremviser præcist hvor virkelighedstro overflade med organisk materiale fremvises, her taler vi materialer som pels, knogler, kød og blod. 

Art Director for Diablo IV, John Mueller, fortæller at selvom materialet stadig ikke er færdiggjort, kan han godt stå på mål for, at kvaliteten er så nær det færdige resultat, som man kunne håbe på: "At this point the work is a very good representation of what you will see when the game is in your hands."

Grunden til den massive detaljegrad på monstrene er blandt andet, at man planlægger at lave flere direkte in-game animations-sekvenser, hvor der bliver zoomet tættere på indholdet, end under regulær gaming. Dog understreget man, at de episke animationer fra Blizzards cinematics-team også vil være en stor del af det kommende spil. 

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce