Connery

OK Ung vil hjælpe unge med tackle forsikringsoverblikket

Nyt initiativ skal guide unge til den rette forsikring.

Når unge er færdige med at bo hjemme hos forældrene og er klar til at forlade 'reden', er der mange, som får øjnene op for virkeligheden af voksenlivet - de trygge rammer hænger nu oftest på én selv, og det kræver mange vigtige beslutninger - indkomst, udgifter, budget og ikke mindst forsikringer. 

Mange unge mennesker er nemlig ikke forsikringsdækket, når de er flyttet hjemmefra, viser undersøgelse fra brancheorganisationen Forsikring & Pension. Energiselskabet OK, som også udbyder mobil og forsikringer, lancerer nu et online-univers – skabt af unge for unge – der skal appellere til gruppen.

ANNONCE
OK Ung vil hjælpe unge med tackle forsikringsoverblikket

”Idéen har været på bordet i flere udviklingsfaser, og nu har vi valgt, at OK Ung skal realiseres. Og da det jo er en idé af unge for unge, har det været oplagt også at bruge den viden, OK’s unge medarbejdere har i forbindelse med lanceringen.”

- siger Thor Folmann Krarup, forretningsudvikler i OK, og henviser til, at ung-universet www.ok-ung.dk bliver lanceret 1. september.

”De 18-29-årige er en målgruppe, vi ikke normalt arbejder målrettet med. Så slutfasen af projektet har handlet om, hvordan vi fanger de unge, især på de sociale medier. Og det har vores idéudviklingsgruppe, der selv er i den aldersgruppe, haft en masse input til.”

- tilføjer han og understreger, at nye markeder kræver nytænkning og her skal de unges nytænkning komme ind i spillet. 

Konceptet går derfor ud på at gøre det mere overskueligt for unge at danne sig det nødvendige overblik over beslutningerne. De fleste unge har allerede en smartphone i hånden, så derfor er det oplagt at inkludere forsikringsaspekter i samme pakke.

Tre fluer med et smæk - mobilpakke, indbo- og ulykkesforsikring. 

”Det har blandt andet handlet om, at vi skal være til stede, hvor de unge er. Ofte handler det om personlige anbefalinger i de unges netværk, herunder sociale medier. Vi ønsker ikke, at de unge bare ’swiper’ forbi vores budskab. Det kræver en anden måde at anskue tingene på, og det har vores idéudviklingsgruppe formået at gøre.” 

Afslutter Thor Folmann Krarup, som har store forventninger til, de unge ikke bare 'swiper' forbi deres initiativ, men kommer til at forstå budskabet nemmere. 

ANNONCE
OK Ung vil hjælpe unge med tackle forsikringsoverblikket
Del

Seneste nyt