Connery

Go Hotels kom godt gennem Corona-krisen: Nye øjne på gæste-segmentet åbnede nye døre

En snak med General Manager Christopher Valentin.

Efter over et år med negative historier og røvsyge tider med Corona, så er det rart ind i mellem at høre et par solskinshistorier fra folk, der er kommet helskindet gennem krisen - og endda har formået at lave overskud i nedgangsperioden!

Vi har taget hurtig snak med General Manager fra Go Hotel City, Christopher Valentin, som beretter at Go Hotel Copenhagen, som det eneste hotel i København, formåede at køre med overskud under Corona.

“Æren for vores deres medvind og overskud på Go Hotel Copenhagen under krisen, skal helt og aldeles gives til teamet og deres direktør Tim Tidman, som har været omstillingsparate og fleksible.”

Selve hotelkonceptet med Go Hotels blev først etableret i marts 2012 med Go Hotel Copenhagen i form af et 2-stjernet hotel - ejeren dengang var meget sparsommelige på detaljerne og vedligeholdelsen, men nye ejere pr. april 2017 fik moderniseret, renoveret og tilbygget.

I januar 2020 stod de på tærsklen til at indlemme endnu et hotel i kæden, Go Hotel City, og selvom Corona væltede ind over markedet som en altødelæggende storm, så valgte de stadigvæk at åbne dørene - dog lidt senere i juli 2020.

Go Hotel City blev konverteret fra et kontorfællesskab til et hotel, hvor man skulle lave alt fra bunden - som i 30 meter lange kontorgange, der skulle ombygges til enkelte hotelværelser.

Alt sammen i en budgetvenlig stil med gode faciliteter.

“Vores tilgang er at lave en wow-oplevelse i 2-stjernet regi.”

Og deres vækst stoppede ikke der - under Corona-krisen fik de også mulighed for at udvide hotelkæden med to nye locations - nemlig Go Hotel Saga og Go Hotel Ansgar.

“Vores koncept sørger for, at vi har få faste omkostninger og er meget dynamiske - vi er fleksible til at tilpasse os situationerne. Derfor er vi ikke så hårdt ramte som andre.”

Og hvad er så hemmeligheden bag deres overskud, mens andre havde underskud?

Foruden at have en virksomhedsstruktur, hvor der er kortere mellem ejeren og ansatte, som giver kortere beslutningsprocesser, så har Tidman og co. også tænkt ud af boksen i forhold til, hvordan man anskaffer sig besøgende, når udlandets gæster var ude af billedet.

Det blev til en kombination af forskellige firmaaftaler samt længerevarende beboere - eksempelvis folk, som stod ved et lejlighedsskifte eller jobskifte og skulle bruge en overkommelig overnatningsmulighed på ubestemt tid.

“På Go Hotel Copenhagen formåede de at dække deres faste udgifter med disse alternative beboere. I stedet for at kaste håndklædet i ringen, har de skabt nye segmenter.”

Hotelgæsterne bestod ligeledes af studerende, der ledte efter en studiebolig lige nu og her, og der var masser af nye segmenter at hente hos den danske befolkning.

Krisen har generelt åbnet Go Hotels øjne i forhold til mulighederne for at hente gæster fra hidtil oversete segmenter - og mange kan blive hentet hjem ved at designe små, skræddersyede getaway-pakker.

Eksempelvis overnatninger kombineret med kanalrundfart, restaurantbesøg eller lignende.

Pakkeprodukterne har lokket danskerne ud af skjulet og en af de største trækplastre i forhold til at stormsikre sig igennem Corona-virvaret, var longterm-beboere.

“Vi har fået helt andre øjne på vores gæste-segmenter - nu kan vi arbejde mere i faciliteter og overnatningsløsninger, som tiltaler andre gæster, end vi tidligere har været vant til.”

Fremtiden skal bruges på at indlemme og brande de to nye hoteller i kæden og etablere Go Hotels renommé som et budgetvenligt hotel med flotte faciliteter og en central placering.

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce