Connery

Tommy Hilfiger kaster sig ud i et ambitiøst klimaprogram

Corona-pandemien har sat modeindustrien på spidsen, og for alvor vist, at der skal gøres noget ved det store spil der opstår, når modevirksomhederne sprøjter metervarer ud, til den ene kollektion efter den anden - uden, at det hele nødvendigvist bliver afsat.

Ny har Tommy Hilfiger kastet sig ud i en ambitiøs plan, om at gøre hele produktionen ikke bare mere bæredygtig, men også mere åben.

ANNONCE
Mr. Tommy Hilfiger - Tommy Hilfiger kaster sig ud i et ambitiøst klimaprogram Mr. Tommy Hilfiger

Den storstilede satsning understøttes af 24 delmål, der i år 2030 skal gøre virksomheden til zero-waste produktion - på tværs af både produktion, butikker og administration.

Planen er vidtrækkende, og det virker ikke som noget, der bare er blevet eksekveret i en fart, under Corona-situationen. Den betragtning understøttes også af et interview vi lavede med Tommy Hilfiger selv, lige inden Corona for alvor brød ud her i vesten. 

ANNONCE
Tommy Hilfiger kaster sig ud i et ambitiøst klimaprogram

De fire overliggende mål er følgende:


Circle Round: Produkter skal være gennemført cirkulære; og del af et bæredygtigt loop.
 

Made for Life: Virksomheden skal arbejde med øje for "planetære grænser". Man vil være opmærksom på klimaforandringer, brug af landmasser, ferskvand og kemisk forurening - fra produktion til salg.
 

Everyone Welcome: Man skal være et brand der fungerer for alle Tommy-fans. Altid inkluderende og tilgængelig.
 

Opportunity for all: Man vil fokusere på at skabe lige adgang til muligheder - der skal ikke være barrierer for at opnå succes hos Tommy Hilfiger.

Tommy Hilfiger fortæller, at man i virksomheden, i takt med at det er vokset gennem årene, er blevet opmærksomme på, at der følger et større miljømæssigt ansvar med succesen. 'Make it Possible' er visionen om at blive bedre til at passe på både sociale og miljømæssige områder, og selv om man ikke er i mål, er retningen nu skarpt udstukket.

Sådan en udmelding fra en global spiller i modeindustrien, er et kæmpe skridt - og det bliver interessant at se, hvordan andre store brands stiller sig i forhold til dette.

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce