Connery

CitizenM: Tech-hotel på Rådhuspladsen gør totalt kontaktløst ophold muligt

CitizenM København er på mange måder atypisk, i forhold til mange af de andre københavnske hoteller - ikke fordi det er værre eller bedre, det har bare noget andet at byde på. 

Hotellet har en utrolig god placering centralt i København, og det gør det til et oplagt mål for et par dages "storbyferie". 

Jeg har selv boet på hotellet i flere omgange i forbindelse med arbejde, og det har en række charmer, jeg sætter stort pris på. For det første har hotellet en meget gennemført tech-tilgang til hoteldrift, og det gennemsyrer alt fra check-in til selve værelserne, der har gennemført styring af alt fra gardiner over musik og tv, til ambient-belysning i badeværelserne.

CitizenM har ikke enorme værelser, men den kompakte og meget rene tilgang til designet, giver det en moderne storbyånd, uden at virke larmende og for kompakt. 

Min personlige favorit-gimmick ved CitizenM's hoteller, er deres store og meget nutidige kunstsamling, der betyder at man oplever noget vidt forskelligt i lobby-og caféområder, alt efter hvilket land man besøger hotellet i. 

I København er der en stor variation af kunst og popkulturelle skupturer, der komplimenterer indretningen på stedet. Mine favoritter er et stort vægmaleri af HuskMitNavn og en håndfuld af større vinylfigurer, fra blandt andet KAWS. 

Også et besøg værd for Københavnere

CitizenM's lobby byder også på café og bar - og en tagterasse der følger bygningen hele vejen rundt i hotellets afgrænsning, med flot udsigt over både Rådhuspladsen og mod retning af Axel Towers og Tivoli. 

ANNONCE
CitizenM: Tech-hotel på Rådhuspladsen gør totalt kontaktløst ophold muligt

CitizenM opgraderer tech, så COVID19-bekymrede gæster kan gennemføre en total kontaktløs check-in proces

For at sikre at gæster fortsat ser citizenM som det foretrukne valg frem for andre hoteller, går livsstilsbrandet et skridt videre end sin nuværende teknologi og ind i fremtiden med den nye citizenM-app.

Appen strømliner gæsteoplevelsen på tværs af alle hoteller med nogle gode funktioner:

  • Fuldstændig kontaktløs ind- og udtjekning
  • Betaling for alle indkøb på hotellet
  • Styring af rummets atmosfære – lys, persienner, temperatur
  • Valg af et værelse allerede på vej til hotellet
  • Bestilling af mad og drikke
  • Fuld underholdningskontrol på værelset – brug telefonen som en fjernbetjening
  • In-app serviceanmodninger – ekstra puder, toiletartikler, morgenvækning
  • Storbyoplevelser med lokale frynsegoder
ANNONCE

Siden citizenM alene tilbyder én værelsestype, har det været nemt at implementere nye hygiejnestandarder. Værelserne har få rengøringsoverflader, der består af innovative materialer som Corian, og ingen tæpper, sengetæpper eller chokolade på puderne. Hvert enkelt værelse er altid blevet ventileret med 100% frisk luft (i stedet for recirkuleret). Hotelbrandet er desuden gået over til en valgfri husholdningsservice for at øge hygiejnesikkerheden – medmindre gæsterne beder om rengøring, kommer ingen ind på værelset.

Som noget nyt har ethvert hotel desuden strategisk placeret desinfektionsstationer for alle gæster og ansatte. Sociale distanceringsskilte og sikkerhedsruter er tydeligt markeret. Elektrostatiske sprøjter er desuden klar til at desinficere baggage, fællesområder og værelser efter udtjekning. Desuden garanterer alle citizenMs vaskeripartnere at levere desinficeret rent linned.

Livsstilsbrandet er berømt for sit effektive serviceniveau - ultraeffektive små teams er til stede nat og dag. Gæster ser derfor ofte de samme ansigter og kommer i kontakt med færre medarbejdere end på et typisk hotel, der har 100 mennesker på arbejde på ethvert givent tidspunkt. Morgenmaden er forseglet i poser og er til rådighed som værelseslevering og takeaway. Lækker baristafremstillet kaffe og vellavede cocktails kan stadig fås i kantineM, For at begrænse fysisk interaktion har hotelkæden indført kontantløse betalinger på tværs af hele sin portefølje.

Tjek hotellet på CitizenM.com

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce