Connery

ROCCAT annoncerer Roccat Game Studio med første spiltitel: Sick City

Hardware-producent udvider forretningen

Det er ikke tit, at producenter af spiludstyr, krydser over og udvikler spil - og vice versa. Traditionelt set, har de to forskellige forretninger levet på symbiotiske partnerskaber, med forskellige licenserede hardwareprodukter til populære spil. 

Men den grænse krydser ROCCAT nu, med annonceringen af spillet Sick City, og i samme omgang Roccat Game Studios.

Alene annonceringen er ret opsigtsvækkende, men hvad med spillet?

ANNONCE

Sick City er missionen om at skabe det bedste bud på at actionbaseret 'tactical combat' spil. 

Producentens mission, er at forme dette spil, i samarbejde med deres community, altså Roccats loyale hardware-fans. Det betyder at nye maps, game modes, storymodes og e-sports struktur, formes efter input fra spillerne selv. Et stort fællesprojekt. 

Hoveddelen af spillet er på plads, og i følge udvikleren, bliver gameplayet et genkendeligt twist, på eksisterende populære genrer. Det kombinerer træk fra taktiske spil som Commandos, Company of Heroes, tilsat et skvæt hero-mekanismer, som vi kender det fra Warcraft 3. 

Sick City er altså et fremadstomende action/taktik-spil, iscenesat i en post-apokalyptisk verden med unikke faktioner og kampstrategier. 

ROCCATs grundlægger René Korte har følgende at sige om spillet: "Vi har løbende involveret communitiet i udviklingen af vores produkter, Sova og Modulok er strålende eksempler på dette. Gamer input var en nøglefaktor, i at gøre Sova til en succes, og til at bygge det endelige Modulok koncept. Gamer input i udviklingsprocessen er fremtiden, og vi tilføjer det som en del af vores udviklingsproces. Sick City er en konkurrencebaseret titel, vi designer konkurrencebaserede produkter, derfor giver det god mening at bringe det konkurrencelystne gaming community i spil, i vores udviklingsproces. Fællesskab er en essentiel del af ROCCAT Game Studios foretagende. Vores dygtige udviklingsteam, ser frem til at arbejde hånd-i-hånd med gamerne, for at skabe et slutprodukt, der er unikt i gaminguniverset."

Vi synes: At det er en spændende udvikling i gamingmiljøet, og det bliver nok ikke den sidste hardwareproducent, der krydser over i den mere bløde del af branchen. 

Hvis du vil have chancen for at hjælpe med at forbedre Sick City, kan du registrere dig som beta-tester på SickCity.com

ANNONCE
Del

Seneste nyt