PlayStation 5 lanceringen bød på vilde marketingstunts over det meste af Europa
PlayStation 5 blev lanceret i herhjemme den 19. november, til en afventende fanskare. En fanskare, hvor rigtig mange må se sig nødsaget til at vente på, at deres lokale butikker får flere konsoller på lager. Herhjemme resulterede lanceringen, i at vi har set en sand hær af såkaldte scalpers - folk der har forudbestilt konsollen, blot for at sælge den videre på brugtmarked til priser langt over den vejledende salgspris (skam jer).
Lanceringen var dog ikke ren elendighed - og PlayStation ser ud til at have brugt ikke så få kroner på at fejre deres nye konsol rundt omkring i Europa, Asien, Mellemøsten og Sydamerika.
En af de mere opmærksomhedsvækkende stunts, fandt sted i London, hvor PlayStation overtog metrostation ved Oxford Underground - og erstattede de fleste af metrostationens gængse røde skilte, med alle PlayStations knap-symboler; Trekant, firkant, cirkel og kryds.
PlayStation har selv kompileret en video, der viser hvordan lanceringen er fejret rundt omkring i verden - ret spektakulært, især hvis man er PlayStation-fan.