Connery

Diesel har lavet en tøjkollektion med Coca-Cola på genbrugte plastikflasker

Marker din cola-afhængighed med klimabevidste signaler

Der er ingen tvivl om, at der er gået mode i at være klimabevidst, og modebranchen har også selv forsøgt at bakke op om trenden i løbet af det seneste år. Derfor er der også gået klimabevidsthed i moden, og det kan eksekveres med større eller mindre grad af succes. 

Seneste nye fra Diesel, ser ud til at være en af de bedre takes. 

I løbet af efteråret udkommer Diesel og Coca-Cola nemlig med The (Re)Collection. Collab-kollketionen indkorporerer de to genkendelige logoer, i en række forskellige pieces, og det rød-hvide cola-logo er i fokus. 

Klimabevidsteheden rykker ind i kollektionen, i selve produktionen af de nye klæder. Tøjet er nemlig delvist lavet af genbrugte plastikflasker og genbrugs-bomuld. 

ANNONCE
Diesel har lavet en tøjkollektion med Coca-Cola på genbrugte plastikflasker

Målet med at skabe kollektionen, har fra Diesels side været, at sætte fokus på værdien af genbrug. Og at der faktisk kommer noget brugbart ud af det. 

Kollektionen blev lanceret online allerede den 27. september, hvor man, for at få adgang til at shoppe kollektionen, skulle scanne et genbrugslogo, for at kunne tilgå køb af selve kollektionen. 

Serien lanceres fysisk i Paris, hvor også London, Berlin, Milan, Tokyo, Shanghai, Beijing, Amsterdam og New York følger trop, med specielle lanceringsevents, der sætter fokus på genbrug. 

The (Re)Collection er centreret omkring forskellige casual beklædningdele, der blandt andet omfatter hoodies, sweatshirts og t-shirts til begge køn. 

Kollektionen lanceres officielt den 7. oktober 2019 på Diesel.com og i udvalgte Diesel-butikker. 

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce