Connery

Kvinder, så tag dog bussen!

Hvorfor kvinderne bør droppe bilen og tage bussen istedet.

Kvinder, så tag dog bussen!
Møder man en bilist i trafikken, som desværre ikke magter at køre efter færdselslovene, eller støder man på en af de mange daglige elendige parkeringer, er det som regel kvinderne der får skylden. Et utrolig godt grin, men en stor fare for sikkerheden.

Men er denne problemstilling overhovedet retfærdig? Kan "det forkerte køn" virkelig ikke køre bil som omtrent halvdelen af Danmarks befolkning påstår?

Svaret er ganske enkelt: Ja det er retfærdigt - Kvinder kan ikke køre bil!

Ovenstående er måske en generalisering. Selvfølgelig findes der gode kvindelige bilister. Kvinder der kører bedre bil, end de fleste hankøn kun kan drømme om. En race helt for sig selv - Men desværre en meget truet race.

Man kan faktisk kalde fænomenet for: "Det omvendte øsosystem", hvor det ikke længere er de svageste, der er nederst på fødekæden. Nej - Nu er de helt i top, og med deres retarderede køreegenskaber, udrydder de langsomt de bedre bilister. Vi må derfor gøre noget, hvis de bedre kvindelige bilister ikke skal være fortid. Men hvad? - Jo, vi må få kvinderne til at tage bussen - Det er for alles absolut bedste!
ANNONCE
Kvinder, så tag dog bussen!
Ryger en samtale, mellem os drengerøve, pludselig over en af de mange kvinder i trafikken, er det oftest in
En handling der, på trods af den gode tid, oftest ender med et katastrofalt resultat, hvor de enten holder enormt skævt, eller halvt ude på kørebanen og dermed til fare for den øvrige trafik. Hvorfor vides ikke, men det er ganske tydeligt at de egentlig godt selv er klar over problemet. Man ser altid dobbelt så mange kvinder, selvom der faktisk er færre af dem i trafikken, køre hvileløst rundt i jagten på en parkeringsplads. Er afstanden mellem to, i forvejen parkerede biler, under 3 meter giver de op på forhånd. Kvinder, så tag dog bussen!

Heldigvis er en parkeret bil, langt fra lige så farlig som en bil i fart. Kvinder på en motorvej, er vidst noget vi alle sammen kender til. De har ganske givet medtaget deres kørefærdigheder fra cykelstien, hvor de konsekvent skal køre i venstre side, med en hastighed som man faktisk kan gå. På motorvejen er de gudskelov kommet op i et lidt andet gear. Her ligger de nemlig med en hastighed mellem 100- og 110 km/t, men solidt placeret i ydrebanen.

Ønsker vi hankøn derfor at overhæle, har man 4 valgmuligheder: 1. Man kan få kvinden til at vælge en anden bane ved køre helt op bag bilen 2. blinke med lygterne, 3. dytte eller 4. man kan overhæle inden om. Den første muligheder kan desværre være utrolig farlig. Kvinder sidder for det meste, i helt andre tanker end det de egentlig burde, nemlig trafikken. Samtidig med at de er travlt optaget med at ligge make-up, med hovedet helt oppe i bakspejlet, så de får et enormt chok når bilen bagved pludselig bliver opdaget. Præcis det samme resultat, som hvis man vælger at dytte eller blinke. De går konsekvent i panik og hamre bremsen i bund. Der er derfor kun den sidste valgmulighed tilbage, hvis man møder en kvinde på motorvejen. Man kan overhæle indenom, hvilket er ulovligt.

Kvinderne holder blot på deres ret og tænker: "Jeg kører det man må, hvis i virkelig har så travlt, må i bare tage noget tidligere af sted". Men sådan er det desværre ikke at være hankøn. Lige fra første klasse, mht. lektier, lærer vi at gøre at i sidste øjeblik. Kvinder, så tag dog bussen!

Sådan kunne jeg fortsætte i en uendelighed med, hvad kvinder ikke magter i trafikken. Men jeg er ganske sikker på at, i har forstået budskabet. Vi må stå sammen og få kvinderne til at tage bussen. 4 runde kogeplader er hvad de kan magte, men 4 hjul med den selv samme facon er og bliver for meget!

Kvinder, så tag dog bussen!
ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce