Connery

Spillenes sværhedsgrad Vol. 2

Opfølger til "Spillenes sværhedsgrad Vol. 1".

Dette er en opfølgning på Sørens artikel om sværhedsgraden i nye spil.

Du kan finde et link til artiklen i bunden af denne.


Spillene er uden tvivl blevet nemmere og nemmere så alle kan være med, og det går ud over hardcore gamere.

Men danske IO Interactive, som står bag Hitman serien har dog alligevel formået at ligge et spil, ind i spillet. Spillet er ens for alle, men i spillet bedømmes man ud fra hvordan man gennemfører hver opgave.
ANNONCE
Spillenes sværhedsgrad Vol. 2
Man kan altså vælge at storme frem i CS stil. Men i en Hitmans øjne er det ikke særlig smart, så derfor giver det færre "point" end ved at tage det stille og roligt, uden at blive set.

På den måde ligger de en udfordring ind i spillet, til de hardcore gamere som virkelig brænder for Hitman serien, som mig selv. Vi har pludselig et andet mål end bare at gennemføre spillet. Man bliver bedømt ud fra hvor mange skud man affyrer, hvor man man bliver opdaget af osv. osv.

Et andet aspekt som jeg synes IO Interactive er bedre til end mange andre, er små overraskelser i spillet som er beregnet til de spillere der gør noget ud af, at udforske universet i spillet.

F.eks. var der i Hitman 1, en masse små sjove ting, som man ikke lagde mærke til ved første øjekast, men som først dukkede op 3. eller 4. gang man spillede spillet. Der var bland andet små hentydninger til dansk fodbold på forsider af aviser og der var masser af andre småting i spillet!

Hvis man ser på det fra en spilproducents synspunkt, er det klart at de spil de producerer skal ramme så bred en skare som muligt. Det er dog ingen undskyldning for at gøre spillet "kedeligt", forstå mig ret! Men der er andre muligheder for at lave et spil mere spændende, og jeg synes IO Interactive har gjort et rigtig flot stykke arbejde.

Hvis man ser på min personlige spillestil, er det i hovedreglen kun spil som er...

1: ...bygget op om en god historie.

2: ...udfordrende bygget op, så der kræves strategi, frem for skydelyst.

Har et spil de to egenskaber, som f.eks. Hitman, så har spillet min fulde opmærksomhed når jeg spiller. Det kan min kæreste sikkert sige ja til. Jeg spiller selvfølgelig andre spil. FarCry, Need For Speed osv. osv.

Til sidst vil jeg dog alligevel rose spilproducenterne, for historierne i spillet begynder at blive mere og mere avanceret. De går i retning af direkte film. Som f.eks. Resident Evil og "snart" også Hitman gør!

Forresten blev jeg ranket til Natural, som ligger lige under Hitman, som er den bedste.
ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce