Tænk hvis alle dine kedelige grænseøl kunne få nyt liv?

En gæv gut er i gang med at revolutionere bajerne bagerst i køleskabet!



15. april, 2015 - kl. 11:00
Forfatter: Mikkel M. Vermeulen


Synes godt om Connery.dk

Del artiklen

Der er øldrikkere, ølnydere og ølkendere. En mand kan sagtens bære flere af mærkaterne, i forskellige situationer, og på forskellige tidspunkter af livet. 

Men en øl er ikke bare en øl. Du kender sikkert fornemmelsen, når man dukker op til en fest, og det viser sig at være øl fra billigste prismærke ved grænsekiosken. Det er ikke ophidsende, men tåleligt. Mest fordi fester med den slags anretninger, er anlæg til massiv druk. Der hvor filmen knækker, er når du ender op med et ulige antal, bagerst i køleskabet. Typisk fordi din gnieragtige kammerat hellere ville drikke dine gode øl, og efterlod hans egne billige som en værtsgave (fuck ham).

Det er Bobby Gattuso i hvert fald blevet træt af, og det har fået ham til at iværksætter projektet Hop Theory.

Tebreve for øldrikkere?

Hop Theory, er i al sin enkelhed, et 'te'-brev til 'tyndt øl'. Brevene indeholder forskellige blandinger af humle, frugtskaller og naturlige smagsstoffer. 

Alt man skal gøre, er at lade brevet stå og trække smag i sin kedelige pilsner, og før du kan nå at læse hvad der står på bunden af dåsen(30 sek - 3 min efter smag), har du en væsentlig sjovere øl. Det er i hvert fald sådan det bliver udlagt på Kickstarteren for det lovende projekt. 

Den første blanding hedder Relativity. En perfekt blanding af mere humle, appelsinskræl og koriander. En frisk allroundsmag.

 

Det er iværksætterens mission, at skabe så mange meningsfuldte smagsvariationer som muligt, og lige nu er der 5 ekstra varianter på tegnebrættet:

Orange, der giver en citrus-agtig tilsmag, som typisk skaber associationer mod tyske hvedeøl.

Raspberry, der lyder som en meget sommeragtig blanding.

Pumpkin...

Double IPA, Hvis jeg kan trylle en sløv slots til noget der tilnærmelsesvis smager som en Indian Pale Ale, er min lykke gjort! 

Peach...

Kickstarter-kampagnen løber frem til 10. maj, og hvis den bliver funded, er de første produkter klar til levering i løbet af juli. Genialt!

Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Mikkel M. VermeulenFølg på:FacebookInstagram

Mikkel er redaktør på Connery. Hans ypperste mål er at leve, af at have det sjovt, og at have det sjovt mens han lever. + øl.

[...læs mere]

Vil du skrive for os?

Relaterede artikler
Synes godt om connery.dkDel artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen