Connery

Virksomheders overlevelsesstrategier mod de store internetgiganter

I takt med at verden er blevet globaliseret og digitaliseret er internethandlen eksploderet, og online shopping er nu mange menneskers foretrukne valg. 

De fysiske butikker er derfor under hårdt pres og må gøre en indsats for at følge med. Uden en hjemmeside er det svært at overleve, og derfor må mange virksomheder og butikker hoppe med på den digitale bølge og stable en hjemmeside og webshop på benene for at følge med.

Digital markedsføring er vejen frem
Ikke nok med at de fysiske butikker og virksomheder må hoppe med på de digitale platforme, er de også nødt til at finde ud af, hvordan de kan opnå synlighed og popularitet på disse. Dette er svært uden de rette midler.

Synlighed og popularitet online kan skabes ved hjælp af markedsføring og annoncering, der kan give nye potentielle kunder kendskab til virksomheden, men som også kan holde fast i eksisterende kunder.

Annoncering på Facebook
En god løsning og en oplagt måde at markedsføre sig på digitalt er blandt andet via Facebook Ads. Facebook er nemlig en platform med masser af brugere på tværs af alle aldre, og derfor er det et godt sted til annoncering og til at skabe opmærksomhed på din virksomhed.

Du kan sagtens få professionel hjælp til at opsætte kampagner, der vil fange den ønskede målgruppes opmærksomhed, så potentielle kunder kan få øjnene op for dig.

Flere brancher er udsatte
Det er alt lige fra danske tøjbutikker, supermarkeder og byggemarkeder, der må tænke i nye baner og strategier for at kunne klare konkurrencen mod internetgiganter som Amazon og lignende. 

Med de rette tiltag og strategier vil de mange små butikker og webshops kunne overleve kampen mod de store, internationale webshops. Det handler først og fremmest om at udnytte fordelene ved internethandel og om at blive så synlig som muligt på de digitale platforme. 

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce