Connery

God of War Ascension [Anmeldelse]

Kratos er tilbage, eller rettere sagt Kratos begynder her...

4 ud af 6 stjerner
God of War Ascension [Anmeldelse]
Så blev det tid til at smadre det gamle Grækenland igen... God of War Ascension er en prequel til de andre spil i serien, og foregår 10 år før begivenhederne i det første God of War spil, fra 2005.

I Ascension møder vi Kratos, der har været tjener for krigsguden Ares, men i en blodrus har Kratos slået sin kone og barn ihjel efter kommando fra krigsguden, dette får Kratos til at vende sig mod guden, der sender hans furier efter Kratos. Furierne er mestre i tortur, og går efter alle der bryder et blodsbånd med en gud - som Kratos vælger at gøre.
Kratos begiver sig ud på en færd for at befri sig selv fra furiernes greb, og fra sin aftale med krigsguden Ares. Kratos er altså stadig et menneske i begyndelsen af dette spil, men han har nu alligevel en voldsom styrke og samler magi op løbende i spillet. Og så er han gal. Mega gal.
ANNONCE
Far er ikke sur... - God of War Ascension [Anmeldelse] Far er ikke sur...
Kratos har kun sine "Blades of Chaos" som faste våben, og som spillet bevæger sig fremad, får man mulighed for at opgradere dem med kræfter fra elementerne Ild, Is, Lyn og Skygge. Det lyder ikke af meget, men er egentlig okay, for samtidig er det nye open world weapon system kommet i spil, det betyder i al sin enkelthed, at der rundt omkring ligger våben Kratos kan samle op og bruge i længere eller kortere tid, alt efter styrken af de angreb man benytter sig af. Iblandt de våben er et kæmpe sværd, en hammer, et skjold, et spyd og andet. Der er ikke lige så nem adgang til magi som i de tidligere spil, det betyder at man som spiller skal tænke mere taktisk med hvornår man benytter den smule man har til rådighed, det er rart nok at blive udfordret, for mange andre spil i genren er ALT for nemme at løbe igennem.

Nu vi snakker sværhedsgrad, er der altså også steder hvor det er meget tæt på at blive for meget. Udfordringen kan godt føles for meget når man har siddet og fejlet det samme scenarie i en time - der er det virkelig på tide med en pause!
ANNONCE
Total uden relation til multiplayer - men mega vigtig at få med! - God of War Ascension [Anmeldelse] Total uden relation til multiplayer - men mega vigtig at få med!

Multiplayer

Multiplayeren er ikke lige min kop the. Problemet er at Kratos er sjovest at spille når han er vild og voldsom - og overlegen, så altså når han smadrer læssevis af små ligegyldig fjender, eller når han ind imellem smadrer nogle der er nær hans styrke. Multiplayer i versus mode er super svært, så måske noget nogen vil være vilde med - multiplayer på det plan er sjovere i party games som PS All-stars og lignende. Co-op delen i multiplayeren er dog tilnærmelsesvis underholdende, men i det store hele ligger God of Wars styrke i singleplayeren.
ANNONCE
Som sædvanlig er Cinematics klippene rigtig gode... - God of War Ascension [Anmeldelse] Som sædvanlig er Cinematics klippene rigtig gode...
Hack'n'slash er nok den bedste kategori på spillet. En hamren på knapperne for at nedlægge horder af fjender af gangen kombineret med små puslespil, imponerende boss-fights og de efterfølgende videosekvenser skaber tilsammen et helstøbt billede på et godt genrespil.

Og selvom God of War Ascension er et solidt spil i genren, kan det altså godt føles lige voldsomt repetetivt med bølger af de samme fjender der går igen og igen - men ikke et ondt ord om boss kampene.
ANNONCE
Del

Seneste nyt