Connery

Barcelona - tredje del

- På luksusferie til Barcelona.

Har du ikke læst del 1 og 2 findes de her:

Del 1

Del 2
Barcelona - tredje del
Godt veludhvilede efter gårdagens fiasko, var vi klar på dagens udflugt - en 3 timers bådtur rund i Barcelona havn. Dem, der havde festet igennem dagen før, var ikke helt tilfredse og så lidt blege ud, da vi forlod havnen og tøffede rundt langs kysten. De overlevede dog, og 3 timer efter var vi tilbage på fast grund. Der var arrangeret stor frokost på en eksklusiv marina restaurant med panorama udsigt over havnen og byen. Forretten/appetizeren var igen brød med hvidløg og tomat hvilket åbenbart er en traditionel forret/appetizer i Spanien. Til forret fik vi også blæksprutte, jomfru hummer samt en sardin lignende fisk. Hovedretten var traditionel paella med det hele, efterfulgt af en lækker creme dessert. Efter frokosten havde vi ca. 5 timer på egen hånd. Nogle valgte at være kulturelle og tage rundt og se de forskellige seværdigheder, andre ville shoppe, mens en kammerat og jeg besluttede os for at finde en lille café på havnen og nyde solen lidt. Det blev også til en god frisk gåtur på en 2 timers tid rundt på strandpromenaden, marinaen og senere downtown.

Om aftenen var der arrangeret den helt store gallafest, hvor der var lejet et gammelt slot lidt ude for byen, med traditionel flamingo, stort festmåltid og kæmpe fest. Middagen var desværre ikke på højde med de andre aftener, men der var fri bar og god underholdning, så aftenen blev alligevel en stor succes. Shubidada gav den gas med nye og gamle sange og folk skrålede med. Omkring Kl. 03.00 gik turen videre i byen, hvor vi på baggrund af gårsdagens fiasko besluttede os for at tage på Catwalk igen. Der var fuldstændig packed på Catwalk med omkring 2.000 mennesker og en super fed stemning. Cheferne og Boserup var også med og gav den gas så meget, som alderen tillod. Det var en kanon aften, og vi festede videre til kl. 7.00, hvor bussen kørte mod lufthavnen.

Efter et hårdt døgn var vi alle godt stive og udmattede, da vi sad i flyet på vej hjem.

Denne tur var "once in a lifetime", og det har virkelig været en kæmpe oplevelse at være med på en ferie med så meget luksus!

Barcelona er helt sikkert et sted, jeg kunne finde på at besøge igen en sommer. Der er en lækker stor sandstrand, hyggelig marina med 50-60 barer (perfekt til pubcrawl), fede diskoteker, hyggelige cafeer, masser af butikker og en fed storby stemning.