Connery

Roskilde Festival giver unge iværksættere mulighed for at trykteste innovative løsninger på Festivalen

Der er allerede doneret 7.5 millioner til at løfte idéer fra mindst 200 unge iværksættere

Der er mange potentielle iværksættere rundt omkring, der står med en god idé eller et produkt, der måske ikke er blevet testet på store brugerantal endnu. Og her kan Roskilde Festival nu hjælpe. 

Hvis vi lige for et øjeblik tager potentielle corona-problematikker ud af regnestykket, lyder det således:

Roskilde Festival har indgået et partnerskab med Tuborfondet, og oprettet projektet Det cirkulære laboratorium.

Gennem de næste fem år, er det planen at give mindst 200 unge iværksættere mulighed for at "vise vejen og udvikle fremtidens grønne cirkulære løsninger". 

Tuborgfondet har bevilget 7.565.000 kroner til projektet. 

ANNONCE

Desuden vil festivalen give adgang til viden, netværk, andre virksomheder og mulige investorer, der kan hjælpe med at etablere løsningerne på markedet. 

Løsningerne man søger at udvikle skal hjælpe festivalen med at reducere affaldsmængder på 50% og i øvrigt handle om at designe langtidsholdbare produkter. 

Det er en oplagt mulighed for at teste nye produkter på kritisk masse, med 130.000 beboere på Roskilde Festival, kan det sammenlignes med en større by - og blandt andet teleselskabet 3, benytter kontinuerligt de samme forhold til at teste nye teknologier - blandt andet 5G og nye antennetyper. 

De cirkulære laboratorium vil have helårlige aktiviteter, og er altså på planen, afhængigt af omstændighederne for afholdelsen af Roskilde Festival 2021. 

Hvis du er en håbefuld iværksætter med grønne ambitioner, kan du læse mere om projektet og vilkårene på roskil.de/circular.

ANNONCE
Del

Seneste nyt