Connery

Heinz har droppet Super Bowl reklamen i år, og forsøger i stedet at trække det største bro move i reklamens historie

Det er så sindssygt at det giver mening

Søndag i næste uge løber Super Bowl over skærmen, i USA og også resten af verden. Sportseventet er notorisk ikke kun på grund af selve sporten og de stort anlagt half time shows, men også fordi det er det absolut dyreste tidspunkt for virksomheder, der har lyst til at reklamere på tv. Det betyder selvføglelig at reklame-gamet er gevaldigt højt - for man skal have en pænt god reklame, hvis man betaler fem millioner dollars for et 30 sekunder kort spot. 

Derfor har Kraft Heinz (Ja dem med mayo og ketter) meldt sig ud af gamet. I stedet har de brugt pengene på at give deres 42.000 medarbejdere fri den efterfølgende mandag. Super Bowl Monday, dagen efter eventet, er nemlig den amerikanske arbejdsdag med allerflest sygemeldinger og pjækkeri. Det betyder at det amerikanske samfund mister milliarder af kroner. 

Så ud over at give medarbejderne fri, har virksomheden også igangsat en underskriftsindsamling, hvor de (hvis de kan hente mindst 100.000 underskrifter) vil sende en opfordring til kongressen, om at gøre 'smunday' til en national fridag. 

Det vildeste er, at med Trump-administrationen, kunne man godt mistænke, at stuntet rent faktisk er realistisk. 

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce