Connery

Dansk spiludvikler droppede ordinær børsnotering og har nu succes med crowdfunding

Lær mere om popcorn spilgenren og hvorfor den er god business

Spiludviklerfirmaet Invisible Walls blev grundlagt i Danmark tilbage i 2017, og har nu kastet sig ud i en vild mission: De vil lave den hidtil største crowdfundede kapitalrejsning for et dansk spilfirma. Invisible Walls følger altså trop som det andet danske spilfirma der sælger aktier til offentligheden - den første var Trophy Games, der i stedet for crowdtilgangen gik på First North børsen.

Målet er 5.6 millioner kroner - der hentes via den globale finansieringsplatsform Funderbeam. 

Invisible Walls udvikler sociale strategispil, en genre der er ekstremt populær som tilskuerspil - og der er tryk på især i USA, hvor firmaet nu har over 80.000 aktive spillere.

ANNONCE
David Jean Heldager, COO og Niels A. Wetterberg, CEO - Invisible Walls - Foto: PR - Dansk spiludvikler droppede ordinær børsnotering og har nu succes med crowdfunding David Jean Heldager, COO og Niels A. Wetterberg, CEO - Invisible Walls - Foto: PR

"Vores drive er at blive førende inden for sociale strategispil, hvor sociale færdigheder betyder mere end at være hurtig på aftrækkeren. Vi ser betydelige fremskridt fremad med hensyn til at udvikle vores produkter, øge omsætningen og udvide vores gamer-community. Med finansieringen har vi prioriteret at bidrage til nye intellektuelle ejendomme, live operations management, salg og marketing", siger Niels A. Wetterberg, administrerende direktør, grundlægger og producent af Invisible Wall. "Selvom vores marked er globalt, er der en stor international vækstmulighed for os, især i Asien."


På grund af den langvarige coronapandemi er spilindustrien blomstret, og det er blevet mere almindeligt for en bredere skare af mennesker at spille, så folk, der sjældent spiller eller aldrig har prøvet det før, er gået i gang. Den globale omsætning i branchen forventes at stige 20 procent i år (til 175 milliarder USD)

"Vi har et fantastisk afsæt i, at vi udvikler spil med henblik på at folk finder det interessant at følge passivt med i at andre spiller – en genre der kaldes “popcorn-gaming” som pt. vokser eksponentielt – og det betyder, at vi får en masse gratis markedsføring via YouTube og Twitch", siger Niels Wetterberg, der blandt andet har målt 3,4 millioner timers streaming af deres april-udgivelse af spillet ‘First Class Trouble’ på det sociale medie Twitch, og knap 17 millioner views af YouTube-videoer med folk der spiller det.

Kampagnen kører fra 1.-25. juni 2021, men lukkes før hvis de 5,6 millioner kroner bliver rejst.

ANNONCE
Del

Seneste nyt