Stil
Top 10: Her er danskernes mest foretrukne tøjmærker i 2020
Nike og Adidas ligger fortsat i top
Bekymrer du dig om, hvilke tøjmærker andre ser dig i? Selvfølgelig ikke, men derfor kunne du jo godt have en interesse i at vide, hvad danskerne i deres store bredde foretrækker, når det kommer til valget af tøjmærker.
Den internationale markedsanalysekoncern YouGov har foretaget en uafhængig undersøgelse af danskernes præferencer for tøjmærker, og det er der kommet en række tal ud af.
Blandt andet en top 10, der indikerer hvilke tøjmærker danskerne har det bedste indtryk af.
- Nike
- Adidas
- Levi's
- Hummel
- Samsøe & Samsøe
- Sand
- Mads Nørgaard
- Tiger of Sweden
- Jack & Jones
- Diesel
Nike og adidas topper listen, og som sportsmærker der har bevæget sig ud i en meget bred livsstilsvifte, er det ikke så underligt endda.
Når det kommer til alle highstreet mærkerne, kan man generelt sige at kvinderne har et bedre samlet indtryk end mændene, for 1. pladsen Nike, giver kvinderne en score på 46, væsentligt højere end mændenes samlede indtryk der er trækker en score på 35 – der dog stadig holder førstepladsen for begge køn. Scoren fra undersøgelsen er beregnet bed at trække de negative tilkendegivelser fra de positive.
Man har også spurgt de undersøgte, hvilke mærker de overvejer at gå til, næste gang de skal købe tøj – og her adskilles kønnen væsentligt. Kvindernes top 3 hedder H&M, Vero Moda og Only, mens mændene har fokus på Nike, Adidas og Levi's.
Undersøgelsen er baseret på interview med 2000 repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 5.-24. februar 2020.