Alkohol

Harrison Ford bliver ansigtet for Glenmorangie Highland Single Malt Whisky

Stærkt match.

Harrison Ford bliver ansigtet for Glenmorangie Highland Single Malt Whisky
Foto: Glenmorangie
Rasmus Krarup Jensen
Af Rasmus Krarup Jensen I dag kl. 07:23

Harrison Ford har taget en uventet drejning i sin karriere og er nu blevet frontfigur for Glenmorangie Highland Single Malt Scotch Whisky. Den ikoniske skuespiller, kendt fra Star Wars og senest Shrinking, bringer sin tørre humor til en ny kampagne instrueret af skuespiller og filmskaber Joel Edgerton.

Læs også: Myndigheder tilbyder $1 million til den, der kan tyde 5.000 år gammel skrift

“Once Upon a Time in Scotland” – en rejse til whiskyens rødder

Kampagnen, der har fået titlen “Once Upon a Time in Scotland”, følger Ford på en rejse til Glenmorangies hjem i de skotske højlande. Her får han et dybdegående indblik i håndværket bag hver flaske whisky og oplever kulturen omkring den skotske single malt.

“Jeg havde den bedste tid,” siger Ford om oplevelsen. “Jeg havde ikke forudset, hvordan det ville være at være i Skotland, men når du først er der, siger du farvel til alt andet – for du er i Skotland.”

En autentisk skotsk oplevelse – på Fords præmisser

I den utraditionelle kampagne ser man Ford prøve kræfter med alt fra skotsk udtale og kiltdragt til at dele en dram med de lokale. Ifølge ham selv var det en befriende oplevelse at arbejde uden stram manuskriptstyring.

“Vi havde masser af muligheder for at improvisere, og ingen stoppede os. Det er ret sjældent i denne branche,” siger Ford. “Min far arbejdede i reklamebranchen, så jeg ved, hvor bureaukratisk det kan være. Glenmorangie lod os være mindre seriøse, og det er en cadeau til deres tilgang.”

Filmet på historiske locations med det ægte Glenmorangie-team

Kampagnen blev optaget omkring Glenmorangies historiske destilleri i Tain, som har produceret whisky i over 180 år. Den tager også seerne med til det imponerende Ardross Castle fra det 19. århundrede og de dramatiske landskaber ved Loch Glass.

Ford blev endda ledsaget af Glenmorangies egne destilleriarbejdere, der for første gang prøvede kræfter med skuespil.

“Destilleriteamet var fantastiske,” siger Ford. “Det er sjovere at se teksturen og de små uperfektheder end en fuldstændig glat, poleret produktion. Alt, vi lavede, viste sig at være fuld af uventede glæder.”

Glenmorangies flagskibswhiskyer, Glenmorangie Original 12 Years Old og Glenmorangie Infinita 18 Years Old, spiller en central rolle i kampagnen, der kombinerer humor, historie og håndværk.

Se kampagnen og få en smagsprøve på skotsk whisky gennem Harrison Fords øjne.

Alkoholfri øl slår rekord – salget steg 38% på én måned

Læs også: Alkoholfri øl slår rekord – salget steg 38% på én måned

5 tips til at slippe af med dine tømmermænd hurtigere

Læs også: 5 tips til at slippe af med dine tømmermænd hurtigere