Vidste du?

Coca-Cola og Medina slår sig sammen i diversitetens tegn

Nyt, storslået samarbejde.

Coca-Cola og Medina slår sig sammen i diversitetens tegn
Foto: Coca-Cola
Rasmus Krarup Jensen
Af Rasmus Krarup Jensen 7. februar 2025

Coca-Cola har igennem årene været kendt for deres ikoniske reklamer og stærke samarbejder med kunstnere verden over. Nu annoncerer selskabet et nyt partnerskab med en af Danmarks største musikikoner, Medina. Partnerskabet skal sætte fokus på diversitet og inklusion – og det hele sparkes i gang med kampagnen Skru op for lyset.

Læs også: GloRilla bliver eksklusiv ambassadør for Rihannas Fenty-mærker

Medina og Coca-Cola i fælles kamp for autenticitet

Partnerskabet mellem Coca-Cola og Medina er en del af en større strategi, hvor Coca-Cola ønsker at styrke stemmer, der tør stå ved sig selv. Kampagnen Skru op for lyset spiller tematisk sammen med Medinas sang Lyser i mørke, der handler om kærlighed, selvaccept og at finde styrken i sig selv.

Budskabet vil være at finde i dagligvarebutikker landet over og på digitale platforme i løbet af 2025. Kampagnen har særligt fokus på dem, der ofte føler sig udenfor fællesskabet – en vigtig mærkesag for både Medina og Coca-Cola.

“Gennem min karriere har jeg altid forsøgt at udtrykke vigtigheden af at være tro mod sig selv. Når jeg har stået stærkt i mig selv, lykkes jeg og dem omkring mig. Det er det budskab, jeg vil sende i mit samarbejde med Coca-Cola, der selv står stærkt på den agenda,” siger Medina.

Eksklusiv koncert og paneldebat i VEGA

I forbindelse med kampagnen afholdes der en eksklusiv rød løber-koncert med Medina i Lille VEGA den 11. juni 2025. Her vil publikum kunne opleve hende live i intime omgivelser.

Forud for koncerten vil Coca-Cola arrangere en paneldebat om diversitet og inklusion, hvor flere prominente stemmer bliver inviteret til at diskutere emnet. Det er en del af Coca-Colas mission om at skabe samtaler, der rækker ud over reklamer og branding.

En del af Coca-Colas globale tradition

Coca-Cola har en lang historie med at bruge musik og reklamer til at sende stærke sociale budskaber. En af deres mest ikoniske kampagner er Hilltop-reklamen fra 1971 med sangen I’d Like to Buy the World a Coke, som også hyldede mangfoldighed og fællesskab.

“Medinas rejse mod en status som Danmarks ukronede musikdronning er overordentlig inspirerende. Med talent, styrke og autenticitet har Årets Danske Solist 2024 brugt sin karriere til at bane vejen for mere diversitet og inklusion – en af Coca-Colas store mærkesager. Jeg er sikker på, at vi sammen kan styrke agendaen yderligere,” siger Annette Spanggaard, Public Affairs, kommunikations- og CSR-direktør for Coca-Cola.

Den største mistede investering i Shark Tanks historie: Blev solgt for 7 milliarder kroner

Læs også: Den største mistede investering i Shark Tanks historie: Blev solgt for 7 milliarder kroner

Skægkræ eller sølvfisk: Sådan bekæmper du begge skadedyr effektivt

Læs også: Skægkræ eller sølvfisk: Sådan bekæmper du begge skadedyr effektivt