Connery

TV-shop

Hvem køber egentlig de produkter?

Bær over med mig, at jeg tager sådan et emne op, men jeg kan simpelthen ikke fatte, hvordan en biks som TV-shop holder hjulene i gang.

TV-shop
Jeg skal måske starte med at forklare, at jeg i øjeblikket sidder og skriver bachelorprojekt. Derfor er ting som opvask, artikelskrivning samt flittig onani pludselig meget mere spændende. Alt for at undgå at se det efterhånden store tidspres i øjnene. Men når jeg nu sidder og stirrer blankt ind i skærmen på de tre linjer, jeg har skrevet de sidste to timer, så er det, at jeg pludselig lagde mærke til, at jeg havde TV-shop kørende på fjernsynet.

Når jeg tænker over det, så har TV-shop altid fascineret og skræmt mig på samme tid. Tidligere i mit liv var jeg fascineret over, hvor smarte produkter de havde. Tænk at man kunne få så skarpe knive, tænk at man kunne få et blink til fiskestangen, der praktisk talt svømmede væk og direkte ind i fiskens mund.

På et tidspunkt udviklede jeg en sans for virkelighed. Dette var og er jo plattenslagernes mekka. Et sted hvor halvfærdige og helelendige produkter havde og åbenbart har deres minimale succes. Jeg har set en småfed fyr stå og reklamere for et golfjern, som praktisk talt ikke kan slå forkert. Nu har jeg spillet golf i 14 år, og jeg kan skrive under på, at sådan noget ikke findes. Senest er jeg blevet helt forundret over produktet Slim n' Lift. En slags nutidens Harley Davidson gamacher, som tilsyneladende transporterer al kvindes fedt rundt på kroppen, så en kvinde med ordenligt bildæk kan få det fordelt over hele kroppen. Er det noget, vi ønsker?
ANNONCE
TV-shop
Hvor har jeg da ondt af den mand, der møder en pige i byen, hælder drinks på hende, tænker jeg skal have noget af det frække, kommer hjem og finder så ud af, at da han pakker hende op, er det en langt større model, end han havde regnet med.

Endvidere er jeg dybt imponeret over, hvordan de får produkterne til at fremstå som revolutionerende og unikke. Hvis det virkelig var så gode produkter, burde de så ikke kunne sælges i rigtige butikker verden over og ikke kun over tv om formiddagen på hverdage? Ja, jeg spørger bare.

Mængden af elendige produkter er lang, og ligeså hyggeligt det kunne være med a trip down memory lane, så er min virkelige forundren, hvordan virksomheden TV-shop kan overleve.

Når man læser økonomi, som jeg gør, så er svaret faktisk meget simpelt. Der er nogle, der køber deres produkter, og de penge, de får ind fra produkterne, overstiger de omkostninger, de har. Det tror jeg godt på. For produkterne kan da ikke koste meget at producere.

Men dette leder over i næste spørgsmål. Hvem køber så produkterne? I starten tænkte jeg, at ignorante amerikanere måtte være svaret. Men okay TV-shop er et nordisk koncept, så vidt jeg kunne læse mig til på deres hjemmeside, så det er ikke engang det sikkert kæmpe overskud fra amerikanske kunder, der holder den samlede biks kørende.

Vi står altså med et problem. Der sidder nogle mennesker her i Norden, som gang på gang bliver bondefanget af disse produkter. Når jeg siger gang for gang, så er det fordi jeg har en ubegrundet mistanke om, at det er de samme mennesker, der sidder og tænker: "De der solbriller gør jo, at jeg kan se alt" til trods for, at de lige har fundet ud af, at 6 minute abs slet ikke virker. Det må være mennesker med minimal indlæring og maksimal fritid.

Nu sidder jeg her og har skrevet en artikel om TV-shop. Hvad må være værre end at købe produkterne? Det er vel at skrive om andre, der køber produkterne. Om det er fordi, jeg er sur over, at weekendens scoring havde en Slim n' Lift på, eller om det er den konstante udskydelse af min bachelor, der driver mig så vidt - jeg ved det ikke.

Jeg ved bare, at jeg stiller mig fuldstændigt uforstående overfor TV-shop og deres succes.
ANNONCE
Del

Seneste nyt