Sådan booster du eksponeringen af din virksomhed
Dette indhold er sponsoreret
Oplever du pludselig, at din virksomhed går i stå? At antallet af kunder og følgere på de sociale medier falder? Dette har de fleste nok oplevet det seneste år på grund af Covid-19. Dog er den typiske årsag til dette, at din virksomhed ikke bliver eksponeret nok. Her er der samlet nogle tips til at øge eksponeringen af sin virksomhed.
De sociale medier
For at have succes på de sociale medier, skal man være aktiv. Man kan altså ikke få aktive følgere, hvis man ikke selv er aktiv. Instagram er et meget populært medie for virksomheder. Det er en nem måde at komme i kontakt med trofaste kunder og nye potentielle kunder. På Instagram foreslås det, at man skal ligge minimum ét opslag og flere Instagram stories op om dagen. Til fordel kan man betale for promoveringer på Instagram for at booste eksponeringen af ens virksomhed.
Udover Instagram, er der også muligheder for betalt promovering på andre sites såsom Facebook og Google.
Pinterest, som er et socialt netværk med fokus på del af videoer og fotos, bliver mere og mere populært - også for virksomheder. Starter man allerede nu med at oprette en virksomhedsprofil på Pinterest, får man et forspring. Det skal dog nævnes, at denne type medie kun er optimalt, hvis man driver en virksomhed, hvor det giver mening at dele billeder og videoer.
Merchandise
En anden nem måde at opnå eksponering på er gennem reklamegaver. Ved at uddelegere ting med din virksomheds logo eller navn, skabes der eksponering ved at disse reklamegaver tages i brug. Dig og dine medarbejdere kan være iført t-shirts med logo, samt trofaste kunder, som med glæde vil være iført reklamegaver. Dette er en nem måde at eksponere sin virksomhed på, især hvis dem som eksponeres genkender logoet og på den måde mindes om virksomhedens eksistens.
Et logo
Et logo er altid ideelt at have for sin virksomhed. Det øger genkendelsen, da vi netop lever i en verden, hvor vi konstant bliver eksponeret for virksomheder og deres logo. For nogle er logoer nemmere at genkende end et virksomhedsnavn.
Hvis man vælger at gøre brug af reklamegaver, er et logo mere eller mindre et must.
Logoet skal være simpelt og kreativt, men stadig skille sig ud blandt de mange andre logoer, man eksponeres for hver dag. Et godt logo får modtageren til at forbinde logoet med virksomhedens branche.