Sådan anmelder vi spil!
Fremover er artiklerne sat i faste rammer
Vi har valgt at indføre et rammesæt, altså en slags grundlæggende regler for, hvordan en spilanmeldelse opbygges. Dette er ikke blot for at gøre det mere struktureret for skribenterne i test- og skrivefasen af en anmeldelse. Det er også for at gøre det lettere for dig, som læser af dette magasin, at overskue en spilanmeldelse og finde de dele der interesserer dig.
Overordnet set vil vi stræbe efter, at skrive kritiske anmeldelser, som er både oplysende, klart formulerede og underholdende at læse. Det er dine penge der skal langes over disken for spillene, så vi bestræber os på, at give dig de bedste råd med på vejen.
Fremover vil alle spilanmeldelser deles i følgende afsnit:
Indledning
Det overordnede om spillet. Kan f.eks. være beskrivelse af den sammenhæng det indgår i, og hvem der har produceret det.
Historie
Beskrivelse af en eventuel historie i spillet.
Gameplay
Forklaring af de vigtigste spilelementer. "Hvorfor spillet er sjovt" kan man sige.
Grafik
Vurdering af spillets grafik, måske i sammenligning med konkurrerende titler.
Lyd
Beskrivelse af lyden i spillet.
Multiplayer
Flere og flere spil lægger vægt på flere spillere, så dette er også et særskilt punkt.
Andet
En lidt åben kategori, hvor eksempelvis små finurligheder i spillet kan beskrives. Dette kan også være mere alvorlige ting, som fejl og mangler i et spil.
Konklusion
Et sammendrag af alt det ovenstående, hvilket også skal ses i sammenhæng med den karakter spillet har fået.
Med disse rammer håber vi, at det er nemmere at læse og bruge vores anmeldelser til vurdering af spilkøb.
Overordnet set vil vi stræbe efter, at skrive kritiske anmeldelser, som er både oplysende, klart formulerede og underholdende at læse. Det er dine penge der skal langes over disken for spillene, så vi bestræber os på, at give dig de bedste råd med på vejen.
Fremover vil alle spilanmeldelser deles i følgende afsnit:
Indledning
Det overordnede om spillet. Kan f.eks. være beskrivelse af den sammenhæng det indgår i, og hvem der har produceret det.
Historie
Beskrivelse af en eventuel historie i spillet.
Gameplay
Forklaring af de vigtigste spilelementer. "Hvorfor spillet er sjovt" kan man sige.
Grafik
Vurdering af spillets grafik, måske i sammenligning med konkurrerende titler.
Lyd
Beskrivelse af lyden i spillet.
Multiplayer
Flere og flere spil lægger vægt på flere spillere, så dette er også et særskilt punkt.
Andet
En lidt åben kategori, hvor eksempelvis små finurligheder i spillet kan beskrives. Dette kan også være mere alvorlige ting, som fejl og mangler i et spil.
Konklusion
Et sammendrag af alt det ovenstående, hvilket også skal ses i sammenhæng med den karakter spillet har fået.
Med disse rammer håber vi, at det er nemmere at læse og bruge vores anmeldelser til vurdering af spilkøb.