Klovn Forever [Anmeldelse]

Frank og Casper er tilbage med stiv pik og pool parties.

Klovn Forever - Trailer
Nutmeg Movies - Klovn Forever [Anmeldelse] Nutmeg Movies

Tour de Puss’

Siden vi sidst så de to klovne, er Casper (Casper Christensen) gået fra Iben (Iben Hjejle), eller snarere omvendt, så han er single med stort 'S' og har selvfølgelig speederen helt i bund. Frank (Frank Hvam) er i mellemtiden blevet far og sidder godt og grundigt fast i parforholdet og familielivet, hvilket betyder, at han ikke længere har så meget tid til at hænge ud med Casper. De to komikere har også netop udgivet en fælles biografi, hvis afsløringer skaber så megen splid i mellem dem, at Casper vælger at ende venskabet og flytte til USA for at prøve at slå igennem over there. Efter at have læst bogen om deres mange bedrifter, indser Frank, hvor meget deres venskab betyder for ham og beslutter sig for at rejse til USA for at genoprette venskabet.

The Great Dane

I L.A. kører Casper med klatten og kalder sig selv for The Great Dane. Han bor i en kæmpe villa med udsigt til Hollywood-skiltet og holder overdådige pool parties, komplet med kendis optrædener og molevitten. En verden Frank slet ikke passer ind i, og han er da også knap nok landet, før han og Casper får rodet sig ud i de første problemer - og herfra går det stødt ned af bakke for den velmenende, men hårdt prøvede klovn.

Styr din forventning

Klovn Forever er ikke nogen dårlig film, men den mangler noget af den danske lune, som gjorde serien og den første film så charmerende og umiskendeligt dansk. I bund og grund er Klovn-serien jo bare et slet skjult rip-off af Larry Davids' Curb your Enthusiasm og uden denne danske vinkel, bliver Klovn bare en tam parodi.

Stiv pik og håret tilbage, meeeen der skal mere til…

Hvam og Christensen burde nok være stoppet, mens legen var god, for Klovn Forever virker en anelse desperat i sit forsøg på at få os til at grine. Filmskaberne forsøger at overgå sig selv i groteskhed og således bliver vi denne gang bl.a. præsenteret for Caspers eftersigende ægte erigerede lem, usmageligt dyresex osv. Det er chokværdi på grænsen til det pornografiske og det virker for let købt og ”Forever” lever dermed ikke op til seriens sædvanlige standard.

Drengerøvsfaktor og tekniskinfo:

Drengerøvsfaktor: 69%

Original titel: Klovn Forever