Connery

Få styr på firmaets finanser inden du køber ind til firmaet

Når du er ved at opstarte et firma, så er der utrolig mange ting, som du skal have styr på. Der er for det første alle de officielle registreringer, underskrifter og oprettelser. Disse er vigtige at have styr på, for ellers er dit firma ikke et ”rigtigt” firma. For eksempel skal du momsregistrere dig og tilmelde dig SKAT. Men du skal også have styr på de helt lavpraktiske ting som lokaleleje, hjemmesidedrift og et godt, passende firmanavn.

Dette er egentlig kun toppen af isbjerget. Det virkelige arbejde begynder nemlig først, når den daglige drift af dit firma for alvor går i gang. Her skal du håndtere dine ansatte, tale med kunder udefra, holde styr på økonomien og generelt sikre, at det hele kører, som det skal. Det er derfor fornuftigt at have styr på så meget som overhovedet muligt, før virksomheden for første gang går i luften. Og en af de ting, der er helt essentielle for en god start, er lækkert, brugbart inventar og kontorartikler til din virksomhed. Et god bud på disse produkter kunne være leverandøren Lyreco.

Lad en revisor vejlede dig

Men alting koster penge, og at indkøbe kontorartikler til en større stab af medarbejdere kan naturligvis udgøre en større sum. Så hvad kan du gøre, for at sikre dig, at økonomien ikke bliver kørt i sænk af dine gode intentioner om at skabe verdens bedste arbejdsplads? Det bedste du kan gøre, for både dig selv og dit firma, er at få hjælp ude fra til at få styr på finanserne. Det er de færreste af os, der ved hvordan man holder effektive regnskaber eller styrer sine indtægter og udgifter, ved siden af alt det vigtige arbejde, i forbindelse med driften af en virksomhed. Men det ved en revisor.

Hos et revisorfirma, som www.brandtrevision.dk, er der mulighed for at få både vejledning og rådgivning til, hvordan du skal styre dit firmas økonomi på den bedst mulige måde. indgår du et samarbejde med et sådant revisorfirma, vil du endda have ansat en revisor til helt at styre det for dig. Er du i tvivl om, hvor mange kontorartikler der er råd til, kan du her blot gribe telefonen og ringe og aftale et møde med revisoren. Så kan i sammen lægge en plan for, hvad du har råd til at købe af produkter.

Gode tips til kontorartikler

Lyreco er en rigtig god udbyder af kontorartikler, og så snart du har fået hjælp til dine budgetter og regnskaber, kan du roligt kaste dig over det store udvalg af spændende produkter. Du bør dog stadig tænke dig om, når du køber ind. Tænk over at der er nogle ting, som der er brug for mere af and andet. For eksempel er sådan noget som blyanter og kuglepenne altid et must at have rigtig mange af. De bliver nemlig altid væk, knækker eller løber tør for blæk. Køb derfor store portioner af gangen af de mest essentielle ting til kontoret.

 
ANNONCE
Del

Seneste nyt