Diesel tager et standpunkt mod mure (fysiske og metaforiske) i præsentationen af deres forårskollektion

Make love - not walls





14. februar, 2017 - kl. 12:00
Forfatter: Mikkel M. Vermeulen


Synes godt om Connery.dk

Del artiklen

Ikke siden slutningen af 80'erne har der været så meget snak om mure, og om at nedbryde dem, som der er i dag. Det ses meget bogstaveligt i retorikken omkring den amerikanske præsident Trump, både i form af den meget aktuelle snak om at bygge mur mod Mexicos grænse, men også i alle de andre problematikker der er opstået i kølvandet på præsidentposten. 

Se også: Modesektionens picks fra Diesel SS17

Nu skal jeg jo ikke sidde og pådutte italienske fashion-godfather Diesel en politisk agenda, men deres seneste kampagne, i forbindelse med den nye forårskollektion, har altså et andet budskab, end bare at promote en ny tøjkollektion. 

I øvrigt har vi også et lille dansk islæt i kampagnen, i form af musikken, der er leveret af danske Alex Vargas. 

Del videoen med dine venner

”Hos Diesel tager vi stærk afstand mod had og mere end nogensinde ønsker vi, at verden skal vide det” fortæller kreativ direktør Nicola Formichetti og uddyber ”Kærlighed og sammenhold er essentielt for at skabe et samfund, vi ønsker at leve i og en fremtid, vi alle fortjener”.

Den ikoniske kunstner og fotograf David LaChapelle har i kampagnen samarbejdet med Nicola Formichetti for at sætte fokus på at nedbryde barrierer og mure – bogstavelig talt – med en regnbue-farvet kærligheds-tank, der i forbindelse med kampagnen kommer til at rejse verden rundt, med start i London på Valentinsdag.

Diesels samarbejde med David LaChapelle startede allerede i 90erne hvor brandet satte fokus på diversitet og homoseksualitet. ”Siden vores David LaChapelle kampagne fra 1995, hvor to sømænd kysser, indtil nu, har Diesel altid ønsket at skubbe grænserne. Vi er nødt til at have modet til at nedbryde barrierer, nu hvor frygt opdeler verden med flere mure” fortæller Renzo Rosso, grundlægger af Diesel.

Make Love Not Walls kampagnen bliver lanceret i en tid, hvor had, mure og frygt i store dele af verden har overtaget. Diesel ønsker at sætte fokus på, at en lysere fremtid er mulig og hylde kærligheden ved at lancere kampagnen på Valentinsdag.

Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Mikkel M. Vermeulen Følg på: Facebook Instagram

Kontakt: mmv@connery.dk

Mikkel er redaktør på Connery. Hans ypperste mål er at leve, af at have det sjovt, og at have det sjovt mens han lever. + øl.

[...læs mere]

Vil du skrive for os?

Synes godt om connery.dk Del artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen