Connery

Wavell: Løverne investerer i studerendes lydpassion

Wavell fik afsat 30% af virksomheden i Løvens Hule

"De tre unge hvalpe der skal til at være elektronikkonger" - Jesper Buch sætter scenen for Wavell-drengene i femte afsnit af Løvens Hule sæson 7.

Men selv om Buch ofte investerer i unge sind og CBS-studerende, blev det denne gang Jan Lehrmann og Christian Arnstedt, der trak endnu en investering hjem:

"Det er en kæmpe motivation at hjælpe unge mennesker med at realisere deres iværksætterdrøm, og Wavell-drengene har bevist, at de, studierne til trods, kan skabe en god virksomhed bygget på deres store passion for lyd," lyder det fra Jan Lehrmann, mens Christian Arnstedt følger trop med ros til virksomheden: "Energien i Wavell-teamet er fantastisk, og det er en fornøjelse at se, hvordan de med udgangspunkt i deres passion for god lyd har bygget en virksomhed, der formår at konkurrere med de store og tage markedsandele."

Man skal ikke altid opfinde den dybe tallerken, for at skabe en forretning: Faktisk er det ret svært - og det gælder også i tech-branchen, hvor en af de seneste Løvens Hule-cases befinder sig. 

ANNONCE
Løverne Jan Lehrmann og Jesper Buch nærstuderer Wavells produkter i Løvens Hule - Foto: Per Arnesen / United / DR - Wavell: Løverne investerer i studerendes lydpassion Løverne Jan Lehrmann og Jesper Buch nærstuderer Wavells produkter i Løvens Hule - Foto: Per Arnesen / United / DR

"Det at snakke med ingeniører er forbeholdt de allerstørste virksomheder", fortæller Casper fra Wavell, i programmet, under virksomhedens pitch i Løvens Hule.

Det er altså umiddelbart en klar realitet, at der skal en del penge til, for at opfinde en dyb tallerken i denne branche. 

Wavell består af Emil, Hjalmar og Casper - tre universitetsstuderende, der drømmer om at sælge elektronik på en gennemskuelig, fair og enkel måde. 

Tilgangen til virksomhedens produkter, stammer ifølge stifterne af Wavell fra deres store passion for hi-fi, stjerneproduktet er et sæt trådløse earbuds - og resten af produktsortimentet dækker over bluetooth højttalere og powerbanks. 

En handelsvirksomhed, der trak både Christian Arnstedt og Jan Lehrmann til fadet, men en investering på 200.000 for 30% af virksomheden. 

I løbet af programmet lægges der ikke skjul på, at Wavell samarbejder med produktionsvirksomheder i Kina, faktisk er det en af Wavells styrker: Bagmændene har arbejdet i Kina og kendskaben til handel og forhandling med kinesere og en større indsigt i elektronik- og handelsmekkaet Shenzhen, har sporet Wavell ind på et produktsortiment, der har været så optimalt, at den unge virksomhed allerede på første leveår solgte 4000 sæt earbuds. 

ANNONCE

Stjerneproduktet

Wavell Two er falgskibet hos Wavell: Et sæt true wireless earbuds, som leverer en sending essentielle funktioner i budget-segmentet af kategorien.

Wavell selv fremhæver batteritiden på 35 timer, Bluetooth 5.2 med aptX understøttelse samt et design der både er vandafvisende og som passer til mange ører, takket være et ydre design med op til flere støttepunkter i ørerne og syv forskellige ear-tips i både silikone og memoryfoam.  

Prisen: 799 kroner. 

Reklamelink: Se mere hos Wavell
ANNONCE

Fremtidsdrømmene er allerede ved at manifestere sig efter Løvens Hule-investeringen

I en samtale med Hjalmar Kærn fra Wavell, spørger jeg ind til virksomhedens fremtidige visioner.

"Da Løvens Hule blev virkelighed, er der allerede en del af vores drømme der er gået i opfyldelse. Vi har afsøgt hvordan vi får implementeret mest muligt uden at det druknet i omkostninger"

"Jeg kan ikke fortælle for meget, men vi har tre produktlanceringer i løbet af 2022, og der går vi fuld kontra på de ting der måske blev sået tvivl omkring i Løvens Hule: Vi kommer med danske designere, danske producenter af råmaterialer, danske lydtuning og så kigger vi også ind i mere bæredygtighed med blandt andet genanvendt plast i produkterne." 

Den umiddelbare mission for Wavell, er at kunne levere et reelt produkt, hvor kunden ikke betaler ekstra for funktioner de ikke har planlagt at bruge - og 'unødvendige gimmicks' som Wavell beskriver det. 

"Vi vil ikke implementere nye features før vi kan se, at det er noget som vil blive brugt" afslutter Hjalmar. 

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce