Connery

Undskyld mor, det lå i kortene

Læs historien om Thomas og Rasmus, grundlæggerne af Sorry Mom

Det var nok ikke de allerførste kort i sættet, hvor der stod skrevet, at barndomsvennerne Thomas og Rasmus, skulle starte et hudpleje-brand. Faktisk skulle der lige spilles et par sæt før de dukkede op.

De to gutter er grundlæggere af tatoverings-hudpleje brandet Sorry Mom. Deres produkter anbefales i dag, af nogle af de mest anerkendte tatovører i landet, og i branchen – og ligger til salg i landsækkende Matas. Og da vi ikke skal længere end halvandet år tilbage, for at høre om starten af virksomheden, må følgende nok kategoriseres som en succeshistorie…

ANNONCE

Store mandemænd og Matas

”Er det ikke underligt, at nærmest alle tatovører sender deres kunder ned i en Matas, for at købe et hudplejeprodukt der er beregnet til eksem og tørre brystvorter? Altså, at sende store voksne mænd ned i en butik, der i den grad er det modsatte af en tattoo shop…” Spurgte Rasmus Cort Hansen sig selv, og sin kammerat, Thomas Blond Nissen om, for et par år siden.

De to kammerater der begge havde fået sig et par tatoveringer, undrede sig over at der ikke var et decideret hudplejeprodukt, udviklet til tattoo-miljøet her i landet.

Det blev startskuddet på en mission om ikke bare at lave et hudplejeprodukt, men at lave hudplejeproduktet til tattoo-universet.

De to venner gik i gang med at undersøge markedet, og erfarede at der var et hul der passede deres idé. I foråret 2013, så virksomheden Sorry Mom dagens lys for første gang.

”Er det ikke underligt, at nærmest alle tatovører sender deres kunder ned i en Matas, for at købe et hudplejeprodukt der er beregnet til eksem og tørre brystvorter?

ANNONCE
Undskyld mor, det lå i kortene

Vi gør det sammen

"Vores hang til tatoveringer, havde givet os et godt netværk inden for den danske tatoo-branche, og vi gik ud til vores netværk, og begyndte at finde ud af hvordan vores produkt ville blive det bedste. Vi fik uvurderlig feedback fra miljøet, og der gik ikke længe før vi fik udviklet den perfekte serie af hudplejeprodukter, til tatoveret hud.” lyder det fra Rasmus.

Takket være et stærkt netværk der blandt andet var tilgængeligt ved hjælp af en kammerat (der driver et par store tattoo studier), og en ivrig iværksætterånd, kunne teamet præsentere en række high-end produkter, i løbet af 2013. Og tatovører over hele landet begyndte at tage produktet til sig.

Læs mere: Sorry Mom Tattoo aftercare på Modesektionen

ANNONCE
Rasmus til venstre, Thomas forrest. - Undskyld mor, det lå i kortene Rasmus til venstre, Thomas forrest.

Danish Beauty Awards 2014

”Vi blev opfordret til at indstille vores produkter til Danish Beauty Awards. Vores første indskydelse var, at vi nok ville føle os lidt malplacerede til sådan et event, men heldigvis for os, var vores venner insisterende,” siger Thomas.

"Vi meldte os til, og før vi vidste af det, var vi nomineret til Årets Nichepris. Så var vi nødt til at møde op, jo.

Showet var stort og flot anlagt, og der var fyldt med vigtige branchefolk. Derfor var det også en ret speciel oplevelse, da vi skulle op og modtage Årets Nichepris for Sorry Mom Tattoo Balm."

Udfaldet af Danish Beauty Award affødte en øget interesse for drengens produkter. Der gik ikke længe inden de store butikskæder linede op, for at få forhandleraftalen på produktet. 

ANNONCE
Undskyld mor, det lå i kortene

Så var vi landsdækkende

Der gik ikke længe inden der var en aftale på plads med Matas, og pludselig var Sorry Mom produkterne landsdækkende, og bredt tilgængelige.

"Det har gået ret hurtigt her på det sidste. Vi har oplevet en eksplosiv opmærksomhed på brandet, og vi er vokset helt vildt på de sociale medier. Der har virkelig været travlt, men det er det hele værd. Nu skal udlandet også lære at sige undskyld til mor!" Lyder det fra drengene.

ANNONCE
Sorry Mom

Vi glæder os til at følge drengene fremadrettet, og det kan du også gøre her:

Web: SorryMom.net

FB: Sorry Mom

Del

Seneste nyt

Annonce