Connery

Tuborg relancerer Gulddamen og fejrer med en ny Guld-variant

Gulddamen lægger bakken og joiner festen!

Den ikoniske Gulddame har siden 1995 været en fast del af den danske øl-scene, hvor jeg tydeligt husker i studietiden, hvordan vi både brugte den som en nydelsesbajer til maden og fredagsbaren ligeså vel som en 'nu-skal-vi-sgu-være-fulde-hurtigt'-promilleøgeren og ølbowling!

Selve øllen, hvorpå Gulddamen pryder, har faktisk eksisteret siden 1895, men i 1995 fik den et 'ansigt'.

Den kære Gulddame har mange facetter - og nu relanceres hun med et moderne look.

Gulddamen er ikke længere servitrice-ikonet med en kold øl på trapperne - nu joiner hun festen.

“Vi har gentænkt designet og efter nøje overvejelse fjernet serveringsbakken og i stedet givet hende en øl i hånden. Det har vi gjort, fordi vi ønsker at illustrere en moderne kvinde, der er med til festen på sine egne præmisser,” siger Michelle Lægdsgaard Larsen, Brand Manager hos Tuborg.

Det kommer sig af, at Gulddamen egentlig er et afsæt fra de famøse 'Tuborg-piger' fra 1930'erne, som skulle lokke den mandlige skare hen til øl-skranken.

Nu skipper vi datidens kønsroller og hiver Gulddamen med til festen i stedet!

Foruden en relancering af en af Danmarks mest ikoniske øl, så er der også lanceret en sommerfrisk udgave af Guld-øllen.

Den går under navnet Guld Tuborg Passionsfrugt.

Den rummer de klassiske 5,6 procents alkohol men med færre bitre noter og mere fokus på passionfrugt, lime og mere friskhed og sødme.

“Den klassiske smag af Guld Tuborg er elsket af mange. Den kommer vi ikke til at pille ved. Men samtidig er ølkategorien i rivende udvikling, og det samme er Tuborg. Derfor lancerer vi Guld Tuborg Passionsfrugt, som har leveret overlegne resultater i de første forbrugertests,” siger Michelle Lægdsgaard Larsen.

Fra næste uge (uge 35) vil passionfrugtsversionen være tilgængelige i diverse supermarkeder landet over.

Skål!

ANNONCE
Del

Seneste nyt