Connery

Trendhims nøgenkampagne for accessories til mænd er samtalestarteren, der bliver ved med at give

Når reklame går op i en højere enhed!

"Jeg ved ærligt talt ikke, hvor ofte det sker, at folk er så glade for en reklame, at de rent faktisk forsøger at få fingrene i den. I dette tilfælde i form af en plakat som de kan hænge op hos sig selv".

Sådan lyder det lige dele overrasket og begejstret hos Alice, der til daglig sidder med Trendhims brandingaktiviteter i Danmark.

Men jeg tror vi er en del, der husker hvordan Cult Shaker i midten af 00'erne formåede at skabe stor opmærksomhed, med deres ret så afklædte plakater for Cult Shaker.

Om vi vil det eller ej, så er der et eller andet ved nøgenhed, der sælger - også selvom vi i de seneste år har set et skift siden 00'ernes meget åbenlyse tilgang.

Trendhim er en dansk virksomhed, der blev grundlagt i 2007 af de dengang 18-årige gymnasiekammerater Sebastian Petersen og Mikkel Andersen, og siden da har virksomheden bredt sine vinger og sælger nu smykker og accessories til mænd verden over.

Det gør de sådan set godt, men nogen gange skal der et specielt greb til for at få øjnene op for et skarpt budskab - og et skarpt budskab, det har Trendhim leveret med deres 'Everything Men Wear, Except Clothes'-kampagne, der gennem det sidste års tid har prydet busstoppesteder og alle mulige andre lokationer med en plakat af en mand, der er iklædt intet andet end accessories fra Trendhim.

ANNONCE
Trendhims nøgenkampagne for accessories til mænd er samtalestarteren, der bliver ved med at give

Opmærksomheden er til at mærke for Trendhim. Fra Trendhims side fortæller Alice, at hun i en periode har haft en større opgave i at svare på henvendelser fra begejstrede fans, som ønskede at få fat på plakater - og at de er blevet sendt afsted i ét væk, så man i skrivende stund er løbet helt tør for de eftertragtede plakater.

Faktisk var plakaterne oppe og vende i Anders Hemmingsens podcast "Helt Væk" tilbage i 2023, hvor Hemmingsen selv havde ringet rundt for at skaffe en af plakaterne til den ivrige lytter Anja, som forsøgte at få fingrene i en plakat uden at ty til "hærværk" og simpelthen trække den ned fra sin placering i byen.

Det lykkedes for hende.

Virksomheder, der tør at have kant, er ikke noget vi ser hver dag, men det er den slags kreative takes, der gør, at mængden af reklamer fra tid til anden går hen og bliver både underholdende, kreativt og noget, vi gider at tale om.

ANNONCE
Trendhims nøgenkampagne for accessories til mænd er samtalestarteren, der bliver ved med at give

Et budskab med bund i en virkelig udfordring

Den afklædte reklame er rent faktisk resultatet af, at man har skåret helt ind til benet af, hvad Trendhims forretning består af.

Iværksættervirksomheden har gennem tiden oplevet, at en del af opmærksomheden i deres mere almindelige reklamer har fået folk til ikke kun at fokusere på halskæder, armbånd, ure og andre accessories - men også tøjet.

Så det at få modellen til at smide alt det overflødige, er serveret lige til højrebenet.

Nøgenkampagnens nye liv på sociale medier

"Hallo, det er fandme også en urealistisk model, der slet ikke ligner den gennemsnitlige danske mand, hvad med at bruge rigtige mennesker som modeller?" - Det er en helt tænkt kommentar, som vi kunne forestille os, at man ville kunne støde på i et eller andet univers.

Den sjove ting her er, at Trendhim allerede selv har besvaret det spørgsmål. I en slags videreudvikling af kampagnen, har man nemlig fået en række personligheder til at rekreere kampagnen med det originale budskab, men med blikfang som er bundet i et mere humoristisk og jordnært standpunkt.

Måske du allerede har spottet det hos din favorit-influencer eller set konceptet i udforsk - ellers er det bare med at gå på skattejagt efter Trendhims budskaber på tværs af det sociale netværk. Og ellers skal opfordringen herfra være:

Tjek Trendhim.dk, der har alt det en mand kan have på, bortset fra tøj!

BLIV INSPIRERET TIL DIN EGEN STIL PÅ TRENDHIM.DK

ANNONCE
Del

Seneste nyt