Connery

TOKIO HOTEL

går gennem monsunen

Hele sommeren igennem har det tyske Tokio Hotel hærget de tyske hitlister og knust samtlige små teen-age pigers hjerter down there og nu er det åbenbart vores tur heroppe i det nordiske, ihvertfald har de i denne uge erobret første pladsen på DR's  boogie.

De fire teen-drenge fra den sydtyske by Magdeburg, drømte som så mange unge om at blive berømte og stå på en scene, mens pigerne skreg halsen af led nedenfor, og siden deres første musivideo udkom den 15 august 2005 har de levet den drøm.

Eventyret startede med de enæggede tvillinge brødre Bill og Tom Kaulitz, som fra de var små har spillet musik til alt var der var af fester og arrangementer, som ville lade dem få chancen, med  Tom på guitar og Bill som sanger. I 2001 møder de så til et gig i hjembyen Magdeburg, Gustav Schäfer (trommer) og Georg Listing (bas), som de slår sig sammen med og danner gruppen Devilish.Når man betænker at deres store idol er Metallica, var navnet sikkert også meget velvalgt. To år efter i 2003, deltager Bill Kaulitz så i det tyske tv-program Star Search, som mest af alt minder om vores egen Scenen er din, og musik producenten Peter Hoffmann bliver
ANNONCE
TOKIO HOTEL
opmærksom på ham og deraf selvfølgelig også bandet. 2005 har de taget navnet Tokio Hotel og skriver kontrakt med Universal Music, som straks starter pr maskineriet og laver deres første musik-video "Durch den Monsun",som på dansk betyder så meget som, Gennem monsunen. Nummeret er et øjeblikkeligt hit, sikkert til megen ærgrelse for Sony Music, som kort forinden havde opsagt deres kontrakt med drengene. En af grundende til deres succes skal måske bl.a. findes i Bill's meget specielle look, som nutidens teen-age piger åbenbart syndes er mere end hot, og som undertegnede syndes har en vis lighed med The Cures, Robert Smith, ihvertfald hvad angår frisure og make-up.Ihvertfald så ligger nummeret allerede den 15 august 2005, som nummer 1 på de tyske charts. I september ligger så debut albummet "Schrei" (skrig), klart i butikkerne og som forventet ryger det også straks til tops.
Man må sige at Universal har formået at udnytte ikke kun hver en tomme af drengene men også hvert eneste minut af deres tid. Det forløbne år har de givet et utal af koncerter og tv-optrædender og deres marketing afdeling har bestemt heller ikke ligget på den lade side, så det efter kort tid var og er muligt at købe et hav af merchandise med bandet, alt fra krus og sengetøj til t-shirts og caps.
De har i både 2005 og 2006, løbet med alt hvad der var at vinde af tyske musikpriser såsom bedste new-commer, bedste rock band osv og fået talrige guld og platin plader.

Nu er turen så åbenbart kommet til Danmark, ihvertfald ligger de i denne uge på en første plads på DR's musik-program Boogie, og har overhalet både Nik og Jay samt svenske Basshunter. Det er dog ikke med deres hit "Durch den Monsun" men derimod den sidst ankomne musik-video "Rette Mich", som ironisk nok betyder Red mig.
ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce