Connery

The Perfect Getaway - en rejsedagbog om min influencer-tur til Schweiz

Om wearables, ostefondue, stressniveauer og laviner

Jeg har travlt. Har haft. Er stadig travl. For lidt over et år siden, da vi stod i en situation, hvor vi kunne opkøbe konkurrenten M!, var jeg nødt til at træffe en beslutning: All in!

Det har betydet, at jeg praktisk talt har ofret alt, for at sørge for en succesfuld transition mellem virksomheder, og det har også betydet at stressniveauerne, vægten og fritiden har taget et par slag, i det mellemliggende år.

Derfor tog jeg det som et velkomment afbræk, da Samsung inviterede mig på “The Perfect Getaway”, for at stifte nærmere bekendtskab med det nye Samsung Galaxy Watch, og dets funktioner, der i særdeleshed slår sig på sundhed, velvære og ekstra overskud i en travl hverdag.

Ærligt talt var tanken om at skulle rykke et par dage ud af kalenderen i en meget travl december måned, en smule angstprovokerende. Men på den anden side var lovningen på lidt gadget-nørderi i de Schweiziske alper, kombineret med fokus på velvære og sundhed meget tillokkende.

Så jeg takkede ja.

The Perfect Getaway - en rejsedagbog om min influencer-tur til Schweiz

Jeg startede med at få pakket min kuffert aftenen inden en tidlig flyvetur til Schweiz. Med en ordentlig håndfuld ubesvarede mails i min indboks, havde mandag været en stressende dag, men med et aktivt autosvar og en kollega på kontoret som backup, forsøgte jeg at skubbe arbejdet til side, og fokusere på at rykke mig helt fri - bare et par dage.

Jeg rejser meget, men oftest er det i forbindelse med kundemøder og presseture, hvor jeg stadig holder mig meget aktiv med arbejdet hjemme på redaktionen - men det her skulle være noget andet. En influencer-tur, med mere fokus på oplevelsen og måske knapt så meget direkte “arbejde”. Efter at have pakket min kuffert med både varmt og hverdagstøj, rykkede jeg endelig i seng klokken 1 om natten - og gik ud som et lys.

Første dag var primært dedikeret til rejsen. Under hele flyveturen derned, sad jeg og tjekkede mine ulæste mails igennem, og skrev noter på to-do listen. Old habits die hard, når man er vant til at arbejde non-stop.

ANNONCE

Men det stoppede da jeg landede i Genève, Schweiz. Transporten til alpehotellet stod og ventede med et skilt, og her mødte jeg så min danske rejsekammerat for denne tur: Matilde Trobeck, aka bloggeren Helsematilde

Jeg har aldrig mødt Matilde før, men jeg er stødt på hende i medielandskabet fra tid til anden.

Nå, men jeg elsker at møde nye mennesker, og et møde mellem en blogger/influencer med træningsfokus og feministiske antræk og chefredaktøren for Connery.dk og M! kan vel kun gå galt? Næ.

Det blev til en uafbrudt talestrøm om alt mellem himmel og jord, på den 2 timer lange køretur til hotellet, og ærligt: Hun er faktisk ret cool, Matilde.

The Perfect Getaway - en rejsedagbog om min influencer-tur til Schweiz

Før jeg bemærkede det, var vi ankommet til destinationen: Chalet RoyAlp Hotel, et 5-stjernet alperesort, der i bedste bjælkehyttestil minder om en ekstravagant schweizerfortolkning af et Aspen-resort, der trækker store paralleller til hotellet fra Dum og Dummere.

Her blev jeg hurtigt indkvarteret på mit “værelse”: En lejlighed med walk-in closet, hjørnebadekar, regnfaldsbruser og dedikeret rum til WC’et. Og balkon med bjergudsigt. Fine forhold. (Du kan se mine insta-stories fra turen her - hvis du vil have lidt ekstra perspektiver)

The Perfect Getaway - en rejsedagbog om min influencer-tur til Schweiz

På mit skrivebord stod et par pakker og ventede: Det nye Galaxy Watch i 46 mm-variant og en Samsung Galaxy Note 9, der var indkodet med getaway-turens program, og dedikeret data-kort, så jeg kunne gemme min egen telefon, og dens medfølgende stressfaktorer i mails og notifikationer væk. Så det var en hurtig beslutning: All in på Perfect Getaway.

Første dags program var ret overskueligt: Først en velkomst, der hurtigt gav en introduktion til Galaxy Watch og dets nøglefunktioner - med en hurtig gennemgang af aktiviteter, der var tilrettelagt for at demonstrere og udforske disse funktioner. Her blev det også understreget, at vi under opholdet ikke skulle synkronisere vores egne telefoner med uret, da det var blevet forprogrammeret med eventkalender, der ganske rigtig løbende tikkede ind mod notifikationer om næste punkt på programmet.

ANNONCE
Braloba-remme. Foto: Joseph Stevens - The Perfect Getaway - en rejsedagbog om min influencer-tur til Schweiz Braloba-remme. Foto: Joseph Stevens

Det første fokuspunkt for dagen, var en præsentation af virksomheden Braloba, en schweizisk fabrikant af urremme.

Den slags er guf for en urnørd, og showcasen af det enorme udvalg af udskiftelige remme til Galaxy Watch, var næsten nok til at give en voksen mand tårer i øjnene. Natoremme, læder i forskellige finishes og selvfølgelig silicone-remme til sportsbrug var alle linet op, og her kunne vi så få lov til at vælge to remme hver, så der var mulighed for at tilpasse turens aktiviteter.

Her sprang en speciel rem i øjene på mig: En kanvas-rem med reflektive egenskaber og lidt skjult tech - men det vender jeg tilbage til. Jeg hoppede på en grå kanvas-rem, der virkede som et versatilt hverdags-alternativ til urets standard silikone-rem.

Resten af aftenen gik med en hyggelig middag, der bød på et par gode glas vin og en schweizisk specialitet: Oste-fondue.

Der gik ikke længe inden jeg hoppede til køjs, rejsedagen og bjergluften havde sat sine spor, og jeg var dødtræt, da jeg gik i seng - men beholdte uret på håndleddet, da jeg var ret interesseret i at tjekke op på min søvnrytme.

ANNONCE
Så' der serveret - The Perfect Getaway - en rejsedagbog om min influencer-tur til Schweiz Så' der serveret
Morgen-udsigten fra værelset - The Perfect Getaway - en rejsedagbog om min influencer-tur til Schweiz Morgen-udsigten fra værelset

Dag 2

Jeg vågnede ret tidligt, takket være alarmen jeg havde indstillet på uret. Normalt er jeg en snooze-konge af format, men vibration direkte på håndleddet, får mig til at blive lysvågen på ingen tid. Faktisk satte jeg mig op med et sæt, og tænkte: “Hvor fanden er jeg?!”, efterfulgt af et kig ud af vinduet mod alpetoppene, og en hurtig følelse af ro: Nå ja, the perfect getaway.

Jeg tjekkede min søvn på uret: godt syv timer klokket ind, med 5 timer og 14 minutter i “Motionless Sleep”. Motionless sleep, det er sgu en tung og tiltrængt søvn.

En notifikation gemte sig på urskiven: “Meditation og vejtræknings-undervisning klokken 8.30. “ Ah ja, jeg havde tilmeldt mig dagens første punkt, der var frivillig. Jeg har aldrig dykket ned i meditation og den slags før, men jeg var frisk på oplevelser, så jeg hoppede i træningstøjet, og smuttede mod hotellets yoga-lokale.

The Perfect Getaway - en rejsedagbog om min influencer-tur til Schweiz

Her blev jeg mødt af en stor delegation af morgenfriske bloggere og influencere, sammen med turens Wellness-ekspert: Finsk-amerikanske Holly Niemala, der i mere end 30 år har praktiseret yoga, meditation og mindfulness, og som i dag er en af 100 certificerede undervisere det Google-udviklede ‘Search Inside Yourself’-program.

Jeg skal være ærlig og sige, at jeg blev rykket en smule ud af min komofortzone. At sidde på en yoga-måtte og lave vejrtrækningsøvelser, er så langt fra noget der er mig, som jeg overhovedet kan tænke mig.

Men det virkede. Virkeligt effektivt, ud fra hvad stress-appen på Galaxy Watch kunne fortælle mig. Appen der tager biometriske målinger, som blandt andet puls med i målingen, fortalte mig, at mit stressniveau var i det gule felt (Over det gode grønne).

Men efter et par sessioner med breathing-funktionen på uret, rykkede jeg - over et spænd på 10 minutter - min stress helt ned i den laveste ende af skalaen. Hvilket gjorde mig klar til at slentre videre til næste punkt i programmet: En kop kaffe akkompagneret af morgenmad.

The Perfect Getaway - en rejsedagbog om min influencer-tur til Schweiz

Efter en veloverstået morgenmad, og en introduktion til flere af de øvrige deltagere, var jeg klar til dagens næste aktivitet. En togtur til toppen af nærmeste alpetop, hvor vi skulle sættes i scene med en madlavningslektion, efterfulgt af en let middag.

Her var fokus på, hvordan man blandt andet kan benytte Samsung Health, til at holde lidt styr på sin kostplan.

The Perfect Getaway - en rejsedagbog om min influencer-tur til Schweiz

Her havde Samsung booket ernæringseksperten Gareth Nicholas, til at fortælle lidt nærmere om kost og fitness. Gareth har 10 års erfaring med kostvejledning for atleter, og har blandt andet arbejdet med topatleter inden for triatlon, tennis, rugby og diverse olympiske atleter. Cool guy!

Samtidig fik jeg demonstreret hvordan Samsungs Bixby Vision kan benyttes. Det er mega smart, men desværre ikke aktiveret for det danske marked endnu:

Men. Med Bixby Vision, kan man direkte fra kamera-appen scanne fødevareprodukter, som den er overdrevet god til at genkende, takket være kunstig intelligens. Herfra kan man så føre hvad man har på sin tallerken, direkte ind i Samsung Health, for at tracke sit madindtag direkte, helt ned på niveau, hvor man ikke blot ser kalorie-indtaget, men også hvor mange af ens nødvendige daglige næringsstoffer, man har indtaget.

Efter en lettere madlavningslektion i Rösti-produktion, udnyttede jeg sammen med traveling-buddy in crime - Matilde, at vi havde lidt tid til at skyde et par fede fotos med bjergudsigt og sne #bloggerlife:

ANNONCE
Lucky  - The Perfect Getaway - en rejsedagbog om min influencer-tur til Schweiz Lucky

En kort retur til hotellet, for at skifte tøj var hurtigt overstået, for næste punkt på programmet, var i en bjergdal, hvor vi skulle møde en slædehundepatrulje og et par gutter fra et mountain rescue team. Jeg er en sucker for den slags helte, og har tidligere interviewet et par af slagsen.

En lille bustur bragte os til et grønt stykke, der desværre ikke var sneklædt. Den manglende sne, betød at en planlagt slædehundetur, måtte udskiftes med en anden schweizisk aktivitet: Hunde-jøring - jeg fangede ikke helt udtrykket, men det er dækket ind under det engelske udtryk ‘mushing’. Rent praktisk: Man bliver spændt i et elastikbånd med en majestætisk slædehund, der herefter går tur med en - eller løber.

Det var en ret anderledes og sjov aktivitet, der ja - fik pulsen op at køre, og det kunne bekræftes af workout-trackeren på Galaxy Watch.

#aldriggånedpåudstyr

Anden del af eftermiddagsaktiviteten, var en præsentation af det frivillige schweiziske bjergedningskorps. Her fik vi en introduktion til mountain-rescue teknikker og grej. Og det lidt skræmmende faktum, om at man - hvis fanget i en lavine - kun har en god overlevelsesrate i omkring 10 minutter. Så det er også her, at jeg lige vil nævne en fed gadget: Nemlig Recco-urremmen, der er specialudviklet til Galaxy Watch.

RECCO er fabrikanten af radar-udstyret, som benyttes af hundredevis af redningskorps verden over - ekstemsportsudøvere i disse miljøer, går ingen steder uden en tracker - og med en redningsrem til Galaxy-uret, kan man hoppe med på denne sikkerhedsforanstaltning.

ANNONCE
Galaxy Watch på RECCO strap - The Perfect Getaway - en rejsedagbog om min influencer-tur til Schweiz Galaxy Watch på RECCO strap

Ud over at have en crazy-refleksfunktion og at det ser super boss ud, når det er strappet omkring ærmet på skijakken, så er det også udstyet med RECCO-radar tech, der gør redningsudstyret i stand til at pinpointe en UHELDIG lokation under sneen, ganske hurtigt. Recco-udstyr redder liv.

Godt tilbage på hotellet efter en eftermiddag med informationsoverload, tilsneg jeg mig lige et hurtigt video-interview med kosteksperten Gareth Nicholas, som du kan se her. Ja, jeg kan nok ikke helt slippe arbejdet, må jeg indse.

ANNONCE
Angry villagers ;)  - The Perfect Getaway - en rejsedagbog om min influencer-tur til Schweiz Angry villagers ;)

Sidste punkt på dagens program var endnu en middag - denne gang med indlagt fakkelbærende gåtur, til et lille landsted - der serverede: Smeltet ost og kartofler.

Det viser sig, at være det schweiziske bjergfolks bud på brun sovs og kartofler. Tungt og rigt på kulhydrater. Perfekt, skyllet ned med den lokale rødvin. Stressniveau: Ikke eksisterende.

Bedtime.

The Perfect Getaway - en rejsedagbog om min influencer-tur til Schweiz

Tredjedagen gik sløvt i gang for mig. Jeg valgte at overhøre alarmen for den indlagte - og frivillige, skal jeg nævne - Yoga-lektion, for i stedet at meditere lidt over den ultrabløde hovedpude.

Hvor jeg den første aften havde sovet som en sten, havde denne dag budt på en anelse mere, af den vigtige og - for mig - sjældne REM-søvn. I ved, den der fase som alle søvneksperterne taler om: Den hvor man drømmer, og virkelig restituerer. Vigtigt.

Jeg trissede ned til morgenmads-restauranten, og mødtes med Samsungs evigt glade PR-rep; Johanna og Matilde, der begge var klar til en kop kaffe - eller to.

ANNONCE
Vi tjekker lige højdemåleren.  - The Perfect Getaway - en rejsedagbog om min influencer-tur til Schweiz Vi tjekker lige højdemåleren.

Resten af dagen var primært øremærket hjemrejsen, så efter at have pakket min kuffert, tog jeg en gåtur i området, for lige at indsnuse det sidste af den friske bjergluft.

Taxa-turen til lufthavnen gik med at nørde med Galaxy Watch og de mange tweaks og apps - og ikke mindst urskiver, man kan lege med. Det kommer jeg til at dykke en smule mere ned i, i en senere artikel - for der er fandme sket meget med Samsungs smartwatch, siden de første Gear-modeller jeg testede for et par år siden. Og til den gode side.

Pludselig var det fredag - og her sidder jeg så, tilbage på kontoret, og leger catch-up med min indbakke. Stress-niveauet holder jeg lige lidt mere øje med fremover, nogen gange skal der ikke mere til, end to minutters fokuseret vejrtrækning. Men tre dage i alperne, kan nu også en ting eller to.

Jeg håber, at du kan få et eller andet ud af mit skriv - jeg har savnet at skrive de her mere betonede indlæg, som jeg i løbet af det seneste år, simpelthen har været nødt til at nedprioritere.

Hvis du vil have mere af den slags, vil jeg anbefale dig at følge med på min Instagram, hvor jeg lidt mere ubesværet og kortere format, deler ud af min hverdag.

Tak til Samsung for invitationen, det var en tiltrængt forandring.

Disclaimer: Jeg har indgået et samarbejde med Samsung, for at formidle et udvalg af produktets features. Jeg indgår kun denne slags aftaler, med produkter og brands, jeg personligt kan stå inde for.