Motor
Subaru præsenterer “STI Complete Car S210 Prototype”
Med teknologi fra racerbanen.
På Tokyo Auto Salon 2025 løftede Subaru sløret for deres seneste højtydende model, STI S210 Prototype. Med inspiration fra erfaringer ved Nürburgring 24-timers løbet kombinerer S210 raceteknologi og førerfokuserede forbedringer for at levere en spændende køreoplevelse.
Læs også: Porsche lancerer ny 911 Carrera S: Kraftigere, hurtigere og mere luksuriøs
Teknologi fra racerbanen
Kernen i STI S210 er en 2,4-liters turboladet FA24 boxermotor, der yder 300 hk. For at optimere ydeevnen har Subaru udstyret motoren med avancerede indsugnings- og udstødningssystemer, herunder et nyt luftfilter og en lavtrykslyddæmper med cannonball-formede kamre. En specielt finjusteret ECU sikrer glidende momentlevering og forbedret kontrol under alle køreforhold.
Forbedret transmission og chassis
Som en banebrydende nyhed for Subarus S-serie er S210 udstyret med Subaru Performance Transmission. Gearkassen leverer præcise skift og øger førerens engagement bag rattet.
For at maksimere køreegenskaberne har Subaru tilføjet Michelin Pilot Sport 4S-dæk, STI-tunede coilovers og Brembo-bremser med seksstemplede kalibre foran, hvilket giver imponerende bremseevne og stabilitet.
Aerodynamik og stil
På ydersiden har Subaru tilføjet en STI Dry Carbon Rear Spoiler og sidegarniture, som forbedrer stabiliteten og højhastighedsydelsen. Det dynamiske design understreger bilens racing-DNA, mens de aerodynamiske opgraderinger gør den mere effektiv og manøvredygtig.
Et cockpit bygget til føreren
Indvendigt tilbyder S210 et luksuriøst, førerfokuseret miljø. RECARO-sæder med 8-vejs eljustering, kulfiberbagsider og røde detaljer sikrer både komfort og en sporty atmosfære. Cockpittet er designet til at give føreren den ultimative kontrol og forbindelse til bilen.
Begrænset produktion
Subaru planlægger kun at producere 500 eksemplarer af STI S210, hvilket gør modellen til en eksklusiv tilføjelse for entusiaster og samlere. Detaljer om pris og tilgængelighed er endnu ikke annonceret, men forventes offentliggjort i foråret 2025.