Steven Spielberg og Judd Apatow skal filmatisere rivalisering mellem Coca-Cola og Pepsi i "Cola Wars"
Cola-krigen?
Hvilken er din favorit - Pepsi eller Coca-Cola?
Nu får du snart muligheden for at heppe med på sidelinjen, når disse to sodavandsgiganter kigger tilbage på deres evige rivalisering.
Hollywood er klar til at dykke ned i en af historiens mest ikoniske virksomhedskonflikter med Steven Spielberg som producer og Judd Apatow i instruktørstolen.
Det bliver dedikeret til 80'erne, og historien kommer til at gå under navnet "Cola Wars" hos Sony Pictures via Deadline.
Den nye film, Cola Wars, handler om Pepsi's forsøg på at vælte Coca-Cola fra tronen som verdens førende sodavandsmærke. Dette var ikke blot en kommerciel kamp, men et kulturelt fænomen, som inkluderede begivenheder som Michael Jacksons uheldige Pepsi-reklame, hvor han blev forbrændt under optagelserne, og Coca-Colas katastrofale lancering af "New Coke". Disse øjeblikke har cementeret deres plads i populærkulturen og gjort dem perfekte for Hollywood.
Denne rutsjebane af op- og nedture såvel som sjove, akavede og geniale reklamer er yderst velegnet til en skarp lille komediefilm.
Apatow er kendt for sine komedier med en dybere mening, mens Spielberg har en unik evne til at tage virkelige historier og give dem et filmisk præg. Med deres kombinerede kræfter, ser det ud til, at Cola Wars kunne blive meget mere end blot en fortælling om to læskedrikfirmaer. Det kunne blive en film, der dykker ned i temaer som virksomheders indflydelse på samfundet, reklamekampagners magt og kulturens forandring i 80’erne.
Projektet minder om Ben Afflecks nylige film Air, der handlede om Nikes kamp for at sikre en aftale med Michael Jordan. Ligesom Air handler Cola Wars om at skabe en forbindelse til et produkt, der har formet generationer. Desuden også den lettere fesne Pop Tart-fortælling, Unfrosted, på Netflix.
Lad kampen begynde - projektet er stadigvæk i de tidlige faser, men banen er kridtet op til en meget interessant fortælling.