Hvis du troede, hypen omkring Squid Game var ved at lægge sig, så tro om igen. Med tredje og sidste sæson har Netflix skruet op for blodsudgydelserne, psykologiske games og seertallene – og det i en grad, der får tidligere rekorder til at ligne opvarmning. På bare 10 dage har Squid Game 3 banket igennem med vanvittige 106,3 millioner visninger. Det er den højeste 10-dages premierevisning i Netflix’ historie.
En global seermagnet i sidste runde
Premieren landede den 27. juni, og siden da har det globale publikum kastet sig over den sidste etape i Seong Gi-huns hævntogt mod det syge spil, han selv overlevede i første sæson. Netflix måler visninger ved at dividere samlede sete timer med sæsonens samlede længde – så de her 106,3 millioner er ikke bare klik og halve episoder. Det er fulde sæson-gennemkig. Intenst, dedikeret og lidt vanvittigt.
Sammenligner man med første sæson, der indtil nu har haft rekorden som den mest sete serie på Netflix nogensinde, så overgår tredje sæsons opstartstal den med et brag. Hvor mange der kommer til at se hele sæsonen over tid, må vi vente med at se, men én ting er sikkert: Publikum kunne ikke vente med at få afslutningen på bordet.
Seong Gi-hun vs. The Front Man – en finale med vægt
Sæson 2 sluttede med en cliffhanger, der nærmest tvang tredje sæson i produktion. Nu hvor vi er fremme ved konklusionen, har traileren lovet os nye grusomme udfordringer og det længe ventede endelige showdown mellem Seong Gi-hun og The Front Man. Uden at spoile for meget, så er tempoet skruet op, og spillets natur er endnu mørkere, endnu mere dyster og ubarmhjertig.
En hurtig opsummering af universet
Squid Game startede som en mørk samfundskommentar forklædt som dødelig børneleg. I første sæson blev vi introduceret til en række desperate deltagere, som valgte at kæmpe (og dø) i et grotesk spil for penge. Sæson 2 afslørede dybere lag i konspirationen bag spillet og hintede om internationale versioner og en endnu større organisation. Nu, med sæson 3, bliver vi endelig ført hele vejen igennem det sindssyge maskineri og får svarene – eller det, de nu vælger at give os.
Vores team kan have anvendt AI til at assistere i skabelsen af dette indhold, som er gennemgået af redaktørerne.
Læs også: