Connery

Spiludvikler vil lytte til spillerne

Cliff Harris, stifteren af Positech Games, har haft travlt med at lytte til sine spillere

For alle softwareproducenter så er det største af alle problemer, de skal kæmpe imod, ulovlig kopiering af deres produkter. Hos den lille spilproducent Positech valgte ejeren, Cliff 'cliffski' Harris, at stille spørgsmålet "Hvorfor piratkopierer i spil?".
Spiludvikler vil lytte til spillerne
Spørgsmålet blev udbredt via blandt andet Slashdot og Penny Arcade, samt siden hen Ars Technica, digg og bnete.

Resultatet var en sand strøm af besvarelser. Det blev til flere hundrede mails og indlæg på
Efter at have læst de mange svar, så har Cliff nu skrevet om oplevelsen på sin hjemmeside. Generelt var han meget overrasket over den seriøsitet, som folk svarede med, kun en lille del af svarene var ikke konstruktive.

Cliff lærte, at mange anvendte ulovlige kopier, fordi de ofte var trætte af den DRM, der følger med et spil, et andet punkt var prisniveauet, der oftest blev anset som værende for høj. Mange kritiserede også selve kvaliteten af computerspil, ikke så meget det grafiske, men selve gamplayet.

Folk har ikke lyst til at give mange penge for en dårlig oplevelse. Af samme grund efterlyste mange, at demoer af spil var mere omfattende, så man fik en bedre indsigt i spillet.

De mange tilbagemeldinger har fået direkte konsekvens for Positech, idet Cliff nu har valgt at droppe DRM, vurdere sine priser, fokusere på kvalitet og overveje mere omfattende demoer.

Cliff's svar på alle henvendelserne kan ses på Positech's hjemmeside eller ved at klikke her.
ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce