Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM
Eksklusivt på Connery.dk
Der sker mange vilde ting på gaming-området i Maj. En af de ting er udgivelsen af DOOM rebootet.
DOOM udkommer den 13. maj, og vi forventer os en hel del af det nye spil med den legendariske titel. Af hvad vi har set, kommer både multi- og singleplayer delene til at være ret lækre, og der har i hvert fald været fokus på at bygge universet godt og grundigt op.
Som de første i landet, har Bethesda givet os lov til at fremvise en god del af spillets artwork, med uddybende forklaringer. Dig in, hvis du er lore-nørd - eller bare godt kan lide fantasyrelateret kunst.
Se også: DOOM Cinematic trailer
At visualisere noget så abstrakt som Helvede, er meget svært; enhver kultur har sin egen version af det. I dette tilfælde fremstår Helvede som en ødelagt verden, hvor fragmenter af andre universer og dimensioner bliver rykket i stykker, så energien og sjæle kan suges fra disse. Det efterlader en hul skal af en stor civilisation. Farvepaletten er baseret på den klassiske forestilling om et helved med ild og svovl.
Dette billede blev lavet, for at begynde at udforske idéen om Mars vista der omslutter UAC faciliteterne. Idéen er, at landskabet er blevet nedbrudt af tidens tand. Søer og have er forsvundet, og har efterladt sten og klipper der er blivet skulpteret og deformiseret af konstante vinde.
Et tidligt udkast af de bygninger der endte med at blive navngivet Lazarus. I dette tilfælde er bygningen gemt væk i et vulkanisk krater.
Endnu et af de tidlige udkast til Lazarus faciliteterne, her foretager UAC eksperimenter på en Mancubus. Der findes et tilssvarende rum i det endelige spil, med operationsrobot og det hele!
Et stemningsbillede af Helvede (Hell), målet er at give spilleren en ukomfortabel fornemmelse af stedet. Et uindbydende sted, hvor man nærmest kan dufte svovlen, så snart man når det level.
Et konceptbillede der er med til at etablisere det arkitektoniske tema for Resource Ops.
En tidlig udforskning af Necropolis.
Et redesign af Icon of Sin, Et af de mere genkendelige steder fra DOOM II. Der er forsøgt at bevare så meget muligt af det originale, samtidig med et mere tidssvarende spin. Icon of Sin hviler i hjertet af Necropolis.
Det var udfordrende at lave et portal-design, der ikke så ud som alle andre interdimensionelle portaler i populærkulturen. Dette var en måde at gøre det på.
Tidlig koncepttegning af det indvendige af et Argent Tower. Argent Towers er et af UAC's nøgleeksperimenter udi interdimensionel research.
I DOOMs lore er Lazarus et tematisk udtryk der repræsenterer krydspunktet mellem videnskab og mystik. Lazaruz er punktet hvor UAC videnskabsmænd opdager Hell, og bliver fordærvede af dets inflydelse. Lazarus er designet således, at arkitekturen leder spilleren gradvist ned mod helvedesportalen, der ligger i bunden af Lazarus-facilitetet.
Visuelt indtryk fra et Res Ops facilitet.
Res Ops udseende er meget inspireret af moderne boreplatforme. Det er et hint til at mineaktivitet er en stor forretning på Mars, hvor arbejdere både arbejder og lever et underjordisk liv.
Sci-fi kontrolrum i Lazarus.
Bloodkeep er cirka lige så klamt som navnet antyder.
Endnu en version af Bloodkeep.