Connery

Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM

Eksklusivt på Connery.dk

Der sker mange vilde ting på gaming-området i Maj. En af de ting er udgivelsen af DOOM rebootet. 

DOOM udkommer den 13. maj, og vi forventer os en hel del af det nye spil med den legendariske titel. Af hvad vi har set, kommer både multi- og singleplayer delene til at være ret lækre, og der har i hvert fald været fokus på at bygge universet godt og grundigt op. 

Som de første i landet, har Bethesda givet os lov til at fremvise en god del af spillets artwork, med uddybende forklaringer. Dig in, hvis du er lore-nørd - eller bare godt kan lide fantasyrelateret kunst.

Se også: DOOM Cinematic trailer

ANNONCE
Ryan Watkins – Hell Vista - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Ryan Watkins – Hell Vista

At visualisere noget så abstrakt som Helvede, er meget svært; enhver kultur har sin egen version af det. I dette tilfælde fremstår Helvede som en ødelagt verden, hvor fragmenter af andre universer og dimensioner bliver rykket i stykker, så energien og sjæle kan suges fra disse. Det efterlader en hul skal af en stor civilisation. Farvepaletten er baseret på den klassiske forestilling om et helved med ild og svovl.

ANNONCE
Ryan Watkins – Mars Vista - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Ryan Watkins – Mars Vista

Dette billede blev lavet, for at begynde at udforske idéen om Mars vista der omslutter UAC faciliteterne. Idéen er, at landskabet er blevet nedbrudt af tidens tand. Søer og have er forsvundet, og har efterladt sten og klipper der er blivet skulpteret og deformiseret af konstante vinde.

ANNONCE
Colin Geller – Lazarus Exterior - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Colin Geller – Lazarus Exterior

Et tidligt udkast af de bygninger der endte med at blive navngivet Lazarus. I dette tilfælde er bygningen gemt væk i et vulkanisk krater. 

Colin Geller – Lazarus Surgery - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Colin Geller – Lazarus Surgery

Endnu et af de tidlige udkast til Lazarus faciliteterne, her foretager UAC eksperimenter på en Mancubus. Der findes et tilssvarende rum i det endelige spil, med operationsrobot og det hele!

ANNONCE
Colin Geller – Hell Bridge - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Colin Geller – Hell Bridge

Et stemningsbillede af Helvede (Hell), målet er at give spilleren en ukomfortabel fornemmelse af stedet. Et uindbydende sted, hvor man nærmest kan dufte svovlen, så snart man når det level. 

Colin Geller – Res Ops Exterior - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Colin Geller – Res Ops Exterior

Et konceptbillede der er med til at etablisere det arkitektoniske tema for Resource Ops.

ANNONCE
Emerson Tung – Hell (Necropolis)  - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Emerson Tung – Hell (Necropolis)

En tidlig udforskning af Necropolis. 

Emerson Tung – Icon of Sin - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Emerson Tung – Icon of Sin

Et redesign af Icon of Sin, Et af de mere genkendelige steder fra DOOM II. Der er forsøgt at bevare så meget muligt af det originale, samtidig med et mere tidssvarende spin. Icon of Sin hviler i hjertet af Necropolis. 

ANNONCE
Emerson Tung – Vortex - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Emerson Tung – Vortex

Det var udfordrende at lave et portal-design, der ikke så ud som alle andre interdimensionelle portaler i populærkulturen. Dette var en måde at gøre det på. 

Jon Lane – Argent Interior - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Jon Lane – Argent Interior

Tidlig koncepttegning af det indvendige af et Argent Tower. Argent Towers er et af UAC's nøgleeksperimenter udi interdimensionel research. 

ANNONCE
Jon Lane – Lazarus - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Jon Lane – Lazarus

I DOOMs lore er Lazarus et tematisk udtryk der repræsenterer krydspunktet mellem videnskab og mystik. Lazaruz er punktet hvor UAC videnskabsmænd opdager Hell, og bliver fordærvede af dets inflydelse. Lazarus er designet således, at arkitekturen leder spilleren gradvist ned mod helvedesportalen, der ligger i bunden af Lazarus-facilitetet.

ANNONCE
Jon Lane – Res Ops Enclosure - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Jon Lane – Res Ops Enclosure

Visuelt indtryk fra et Res Ops facilitet. 

Jon Lane – Res Ops - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Jon Lane – Res Ops

Res Ops udseende er meget inspireret af moderne boreplatforme. Det er et hint til at mineaktivitet er en stor forretning på Mars, hvor arbejdere både arbejder og lever et underjordisk liv.

Alex Palma – Lazarus - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Alex Palma – Lazarus

Sci-fi kontrolrum i Lazarus. 

ANNONCE
Alex Palma – Bloodkeep 2 - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Alex Palma – Bloodkeep 2

Bloodkeep er cirka lige så klamt som navnet antyder. 

Alex Palma – Bloodkeep 3 - Se det imponerende artwork fra det kommende DOOM Alex Palma – Bloodkeep 3

Endnu en version af Bloodkeep.

Del

Seneste nyt