Samsungs Vision for Gaming: Samsung Gaming Hub satser på at skyde millionvis af brugere i gang med Cloud Gaming over en kort årrække
Et kig ind i en konsolløs fremtid med Samsung gaming-chef Mike Lucero
I en gaming-verden, der står over for et løbende skift til cloud gaming og streaming, ser traditionel konsolgaming ud til at stå over for en ny æra.
Samsung, der som bekendt er en stor spiller indenfor elektronik, er ivrige efter at sætte sit eget præg på den transformative rejse. Med en historie dybt forankret i innovation er det ikke overraskende, at virksomheden omfavner den digitale bølge, der fejer over gamingverdenen. I hjertet af denne opgave står Mike Lucero, der er leder af Samsungs Gaming-indsats..
Efter tidligere at have arbejdet med store navne som Xbox og Twitch, er Mike ikke en nybegynder i gamingindustrien.
Jeg mødte ham på Gamescom 2023, hvor han kastede lys over Samsungs ambitioner, nuværende tilstand og fremtidige udsigter inden for gaming.
Samsungs indtog i Gaming
Mike trak flere paralleller mellem Samsungs nuværende gamingrejse og Xbox's tidlige dage, og understregede virksomhedens dedikation: "Vi er meget engagerede på de højeste niveauer, i hvert fald på TV-siden," nævnte han. Dette engagement ses i den multifunktionelle Samsung Gaming Hub (Der endnu ikke officielt er lanceret i Danmark), hvor gamere har adgang til flere cloud-gaming tjenester, foruden deres egne fysiske konsoller.
Cloud Gaming: Fremtiden?
Lucero mener, at vi er i de "Aller-tidligste dage af gamestreaming". Sammenlignet med videostreamingtjenester som Netflix forklarede han, "Jeg er sikker på, at de ikke tjente mange penge i begyndelsen, men til sidst tjente de mange penge. Så vi satser alle lidt på den samme økonomi omkring cloud streaming."
Han pointerede, at mens Samsung ikke kasserer traditionelle konsoller, tilbyder de en ny horisont for gamere, som enten ikke har råd til eller adgang til dem. Forestil dig at spille Xbox's ikoniske Halo med en PlayStation-controller - det er den form for inklusivitet, Samsung sigter efter.
At Bringe Gamere til Skærmen
Lucero anerkendte den udfordring, der ligger foran: At sprede budskabet. Hvordan får du millioner til at indse kraften i det TV, de lige har købt? Med en dristig vision og tillid til sit teams ekspertise sagde han selvsikkert: "Vi når i konsollignende brugertal om få år."
De seneste officielle salgstal for PlayStation 5, satte Sonys seneste konsol i nærheden af 35 millioner konsoller på verdensplan - For Samsung, der allerede har 21 solgte tv'er med mulighed for Cloud-gaming, er det ikke en fjern tanke - hvis altså bare de kan få deres brugere til at indse, at deres TV samtidig er en virtuel spillekonsol.
Mikes sidste ord indfangede essensen af Samsungs rejse i gamingverdenen: "Det skete ikke natten over med Xbox. Det skete ikke natten over med PlayStation. Så det skete ikke natten over med Netflix... Så boomer det pludselig. Og så bliver det, du ved, den nye normal."
Når Samsung bevæger sig dybere ind i gamingens rige, lover deres "virtuelle konsol" tilgang at omdefinere branchens meget stof. Fremtiden ser lys ud, og for gamere, meget lovende.