Connery

Sådan fungerer rangsystemet i Rainbow Six Siege og hvordan spillere bør gøre deres fremskridt

Rainbow Six Siege er udviklet af Ubisoft, som konkurrerer med CS GO, et levende førstepersons esports skydespil, der har et system med unikke agenter og udstyr, og de fleste genstande på spillekortet kan beskadiges, ødelægges eller blokeres for at tilpasse sig dine behov og taktiske planer. Grundlaget for at bestemme dine spillefærdigheder og vælge fair modstandere er rangsystemet. Hver spiller skal igennem en kvalifikations fase, hvor vedkommende bestemmes inden for 10 kampe, og derefter vil spilsystemet øge eller nedsætte rangen afhængig af resultaterne af kampene.

Du skal ødelægge modstandere og hjælpe allierede for at have gode statistikker, og når dit hold vinder, kan du opnå en rangstigning i Rainbow Six Siege. Hvis du opretholder gode resultater, men taber, vil du blot bevare din nuværende værdi, og hvis du taber katastrofalt, vil du sandsynligvis blot blive nedgraderet fra divisionen. Dette er ikke noget at være bange for, da dette definerer dine spillefærdigheder, og du er præcis, hvor du bør være. Med væksten i din evne til at skyde og spille taktisk vil du fremskride, eller du kan simpelthen købe Rainbow Six Siege rangforbedring for at få hjælp til rank fra en professionel.

ANNONCE
Sådan fungerer rangsystemet i Rainbow Six Siege og hvordan spillere bør gøre deres fremskridt

Analyse og anmeldelse af rangsystemet i Rainbow Six Siege

R6-rangsystemet er opbygget således, at det hjælper spillere på samme spilfærdighedsniveau med at finde hinanden og i retfærdige kampe afgøre retten til at vinde og rykke op, eller tabe og blive nedgraderet. Dette skaber sund konkurrence og gradvis fremskridt, der træner og forbereder spillere til de højeste og mest udfordrende ranger i Rainbow Six Siege og endda eSport, hvis du virkelig har et sådant ønske og ambition.

Efter at have bestået kalibreringen, vil du modtage din rang, som er opdelt i flere typer:

  • Kobber
  • Bronze
  • Sølv
  • Guld
  • Platin
  • Diamant
  • Champion
ANNONCE

Næsten alle disse ranger har deres egne under-ranger, som skal fuldføres, før man kan rykke op til et højere niveau, og kun de sidste to ranger - Diamant og Champion - præsenteres i én form, og de fuldt udviklede bedste spillere på den sidste rang i Rainbow Six Siege kan være ikke mere end 500 spillere.

Champion-rangen er den mest værdifulde division, hvor store organisationer ofte leder efter spillere til deres eR6-hold for at repræsentere dem ved store turneringer.

Mekanisme for bestemmelse og ændring af rang

Rangsystemet fokuserer på en kombination af faktorer, som inkluderer kampresultater, der tager højde for både sejre og nederlag, personlige resultater og et system af MMR, som er skjult for spillere, og som tildeles hver spiller og hele holdet. Dette tages i betragtning ved sejre og nederlag for at tildele retfærdige resultater og vælge virkelig ærlige spillere og modstandere.

Dette system bruger den berømte ELO-algoritme, som tager hensyn til alle faktorer for at forberede og udstede de endelige point, der vil blive brugt til at øge din rang i Rainbow Six Siege. Denne tilgang er nødvendig, så i tilfælde af en systemfejl, og en stærkere eller omvendt svagere modstander vælges til dig, ændres udfaldet og princippet for pointgivning ikke.

For en sejr over et hold, hvis samlede MMR er højere, vil du modtage flere point, hvilket betyder, at du vil øge din rang hurtigere, og hvis du taber, vil du miste meget færre af de samme point, hvilket ikke vil påvirke dine resultater.


Fair brug

Hver sæson gennemgår alle spillere igen den vigtige kvalificeringsfase, som vil inkludere 10 kampe for at bestemme deres start rang, hvorfra de vil fortsætte med at fremskride.
Dette er en vigtig fase, fordi hvis du præsterer godt i en række kvalifikationskampe, kan du opnå en god start division i Rainbow Six Siege, og ikke arbejde dig op fra bunden, men alt vil afhænge af resultaterne af spillene og din personlige statistik.
På denne måde bestemmer systemet hurtigt spillets niveau og tillader spillere kun at kæmpe mod deres ligestillede.

Styrker ved bedømmelsessystemet

  • Balance og retfærdighed - den stærkeste side af bedømmelsessystemet i R6 er det konstante arbejde på en retfærdig balance af magt og udvælgelsen af virkelig lige modstandere, mod hvem det vil være interessant at spille og udvikle sig, træne skydning, forberede agenter og øve taktik. Alt dette opnås takket være det interne MMR-system, som konstant forfines og forbedres gennem indsatsen fra spiludviklere og fællesskabet.
  • Incitament til fremskridt - takket være det store antal rangordninger og under-rangordninger, vil du konstant have en følelse af fremskridt og gradvis udvikling, hvor du efter bogstaveligt talt en række sejre allerede kan se et nyt mærke på din profil. Derudover bliver spillere opmuntret af forskellige skins og in-game valuta, som vil hjælpe med at personliggøre din karakter unikt.
  • Præcision i valg af fjender - at vælge modstandere af lige styrke er bestemt en stærk pointe, når man booster Rainbow Six Siege. Så efter at have set på spillet og gamerens statistik, vil spilsystemet fortsætte med at vælge lige modstandere for ham og gradvist vælge lidt sværere kampe for at tjekke, om spilleren er klar til fuldt ud at skifte til dem eller ej.
ANNONCE

Svagheder ved rangsystemet

  • Skiftende hold dynamik - Du vil tjene din individuelle rang, men dens progression afhænger i høj grad af hold handlinger og især at vinde kampe. Således kan selv de mest erfarne og stærke spillere forblive på ét sted i rangsystemet i lang tid simpelthen fordi systemet vælger et ret svagt hold for dem. På grund af den individuelle rang vil du i bedste fald ikke miste dine præstationer, men du vil ikke være i stand til at øge dem.
  • Sæsonmæssig rang nulstilling og MMR-systemet er et usynligt spillerudvælgelsessystem, der i høj grad påvirker graden af sværhedsgrad af de foreslåede modstandere. Denne tilgang kan appellere til holdspillere, men kan frustrere solo-spillere. Det er sådan, at ved afslutningen af hver sæson nulstilles spilranger, og spillere bliver genkalibreret - dette kan hjælpe dig med at få enten den forrige vurdering, eller lidt bedre, eller værre, men ofte vender alle spillere, der har spilmæssig tone, tilbage til deres gamle ranger uden problemer.
  • Snyd forbliver et af de største problemer, som har en katastrofal effekt, fordi spillere, der ser hele kortet eller sigter ind på modstandere, har større sandsynlighed for at besejre deres fjender. Senere vil de naturligvis blive bandlyst, men ingen vil returnere det tabte rang i Rainbow Six Siege til dig. Rapporteringssystemet hjælper også med at rydde op i rækkerne af spillere, men kun et seriøst anti-cheat-system kan løse problemet globalt.
ANNONCE
Sådan fungerer rangsystemet i Rainbow Six Siege og hvordan spillere bør gøre deres fremskridt

Påvirkningen af rangsystemet på spillere

Retfærdig konkurrence - alle spillere vil vide og huske, at der kun kan være én vinder i en kamp, og du skal yde maksimal individuel og team indsats for at det er dig. Selv den psykologiske tilstand vil blive anvendt, hvilket kan have en enorm indflydelse på forløbet af hele kampen.

Rollen af tilt for din fremgang - enhver spiller vil før eller senere stå over for en række nederlag, som du også skal kunne acceptere korrekt. Faktum er, at hvis du er årsagen til tabet, skal du bare fokusere dine bestræbelser på individuelle færdigheder, og hvis det er et hold, så tag det roligere og endda filosofisk og, hvis muligt, søg efter faste partnere i dit team.

Rollen af fællesskabet

Spillere, der er tilstrækkeligt sociale og målrettede, kan søge allierede på fora, hvilket vil give dem mulighed for potentielt at skabe stærke grupper, der vil fremskridt sammen og opnå højere rangordninger gennem teamwork og udvikling af taktiske færdigheder. Selvfølgelig kan der også være ulemper, fordi i sejre har spillere tendens til at rose sig selv, og i nederlag skylder de deres allierede, og ikke alle spillere vil kunne gå gennem denne fase og skabe et virkelig stærkt hold, der vil have potentialet til at nå mesterskabet.

Tips, som Ubisoft bør bruge til at forbedre rangsystemet

Forbedringer til hold indflydelse - nu stoler spilsystemet meget på systemet med sejre og nederlag i holdet og supplerer det derefter med hjælp af individuelle indikatorer, og selv de stærkeste spillere kan være i samme rang i lang tid simpelthen fordi de er uheldige med holdet, og det ville være bedre, hvis individuel færdighed havde en mere ligeværdig indflydelse parameter, ligesom holdresultater. Rang nulstilling i slutningen af sæsonen og MMR-reduktion - hyppige rang nulstillinger i Rainbow Six Siege kan optrævle spillere, der har gået til dem i lang tid, og derefter, på grund af en absurd ulykke, var ude af stand til at returnere det og faldt meget tilbage. Ubisoft kunne gøre vurderingskalibreringen blødere i forhold til den nuværende rang og kun sænke den, hvis spilleren fundamentalt er uoverensstemmende med nuværende indikatorer. Styrkelse af foranstaltninger til bekæmpelse af snydere - det er vigtigt at give spillere en stabil platform, hvor retfærdig konkurrence kan finde sted uden, at gamere bruger tredjepartsprogrammer til at se igennem vægge eller avanceret og automatisk målretning af fjender. Det er vigtigt, at hvis en overtræder findes, tillader spillere at genvinde deres tabte rang i R6, fordi fjenden havde en klar teknisk fordel, hvilket krænker integriteten af hele projektet.

Konklusion

Rainbow Six's rangsystem spiller en vigtig rolle og skaber et sundt og konkurrencepræget miljø med styrker såsom at bringe gamere sammen og vokse spilfællesskabet, samt incitamentet til at fremskridt og spille for holdet indtil enden. Systemet vælger spillere af lige styrke baseret på intern scoring - fejl sker selvfølgelig, men i dette tilfælde taber den tabende side mindre eller modtager mere i tilfælde af sejr.

Der er også alvorlige ulemper og problemer, såsom snyd og afhængigheden af rang ikke på individuel præstation, men på holdresultater, hvor for dårligt holdspil og nederlag, men med gode personlige statistikker, kan du kun få rang bevarelse i Rainbow Six Siege, og ikke dens gevinst eller tab, hvis serien af nederlag er langvarig.

ANNONCE
Del

Seneste nyt