Connery

Reklamer lyver

Det ultimative bevis

En alternativ indfaldsvinkel med et udelukkende logisk facit.
Reklamer lyver
"Øjenvipper har en bestemt længde, som forbliver konstant. Hvis de på nogen måde bliver kortere, f.eks. på grund af en forbrænding eller en ulykke, vokser de indtil de har nået deres "ideelle" længde og stopper derefter igen væksten' (citat fra bogen Til forstandige mennesker af Harun Yahya).

Du ved formentlig, at 9 ud af 10 reklamer har undertoner af sex. Du er garanteret også klar over, at reklamernes eneste formål er at få dig til at købe eller gøre noget. Du ved vel, at der ligger et økonomisk perspektiv bag reklamer, og endvidere ved du forhåbentlig, at reklamer lyver, så vandet driver. Her er det ultimative bevis.

Alskens mascaraproducenter siger i deres reklamer, at netop deres mascaraprodukt gør øjenvipperne x-antal procent længere. Vi ved jo godt, at øjenvipperne naturligvis ikke bliver længere, i og med at mascara blot er noget, man smører dem ind i. Men det, den givne mascara kan (i hvert fald ifølge fabrikanterne), er, at få vipperne til at virke 60, 70 eller 80 % længere.

For eksempel kører der p.t. en reklame på tv, hvor L'Oreal reklamerer for en ny mascara med 'revolutionerende teknologi' heddende Double Extension Beauty Tubes, der ifølge L'Oreal selv er i stand til at forlænge øjenvipperne med 80 %. L'Oreal er ingen undtagelse: de siger nemlig også, at mascaraen kan øge øjenvippelængden - i dette tilfælde med 80 %. Summa summarum: Som forbruger bliver man manipuleret.
ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce