Gaming

Rapport: COVID-eksplosionen af gaming er kommet for at blive

Pandemien har skabt 50% flere gamere end tidligere

Rapport: COVID-eksplosionen af gaming er kommet for at blive
Foto: Fabia Silva/Unsplash
Mikkel M. Vermeulen
Af Mikkel M. Vermeulen 25. marts 2022

Gaming blev en af de faste holdepunkter for utroligt mange mennesker under den første bølge af corona, og siden da har der været fart på feltet. Det har været tydeligt for langt de fleste, og kan også ses på den konstante efterspørgsel på spilkonsoller og gamingudstyr. Nu har vi fået nye tal på fænomenet: Populariteten i gaming er kommet for at blive. 

Det er danskudviklede Unity der for nyligt udgav rapporten "Gaming Report 2022", det står bag de seneste betragtninger. 

Fra Unity
Fra Unity “Gaming Report 2022”

I rapporten fastslår man, at antallet af gamere er steget markant siden begyndelsen af 2019. Antallet af dagligt aktive pc- og konsolspillere er steget med 62 % mens mobilgamerne er blevet forøget med hele 74 %. 

Den massive efterspørgsel giver også efterklang i hele gamingindustrien: Spilindtægterne voksede med 30% i 2021, og i 2021 voksede antallet af spiludviklere bag Unitys platform med 31 %. 

Den grundlæggende konklusion af rapporten, er at stigningen af gamere ikke blot kan tilskrives isolation og 'Covid-19 gaming'. Væksten har bidt sig fast. Faktisk i så høj grad, at man fremskriver gamingindustriens værdi til 300 milliarder dollars når kalenderen siger 2027. Langt mere end det dobbelte af, hvad den globale filmindustri er værd i dag. Boom

EA genudgiver de originale ‘The Sims’ og ‘The Sims 2’

Læs også: EA genudgiver de originale ‘The Sims’ og ‘The Sims 2’

WWE 2K25 byder på over 300 wrestlere, intergender-kampe og en helt ny WWE-verden

Læs også: WWE 2K25 byder på over 300 wrestlere, intergender-kampe og en helt ny WWE-verden