Connery

Rapport: COVID-eksplosionen af gaming er kommet for at blive

Pandemien har skabt 50% flere gamere end tidligere

Gaming blev en af de faste holdepunkter for utroligt mange mennesker under den første bølge af corona, og siden da har der været fart på feltet. Det har været tydeligt for langt de fleste, og kan også ses på den konstante efterspørgsel på spilkonsoller og gamingudstyr. Nu har vi fået nye tal på fænomenet: Populariteten i gaming er kommet for at blive. 

Det er danskudviklede Unity der for nyligt udgav rapporten "Gaming Report 2022", det står bag de seneste betragtninger. 

ANNONCE
Fra Unity "Gaming Report 2022" - Rapport: COVID-eksplosionen af gaming er kommet for at blive Fra Unity "Gaming Report 2022"

I rapporten fastslår man, at antallet af gamere er steget markant siden begyndelsen af 2019. Antallet af dagligt aktive pc- og konsolspillere er steget med 62 % mens mobilgamerne er blevet forøget med hele 74 %. 

Den massive efterspørgsel giver også efterklang i hele gamingindustrien: Spilindtægterne voksede med 30% i 2021, og i 2021 voksede antallet af spiludviklere bag Unitys platform med 31 %. 

Den grundlæggende konklusion af rapporten, er at stigningen af gamere ikke blot kan tilskrives isolation og 'Covid-19 gaming'. Væksten har bidt sig fast. Faktisk i så høj grad, at man fremskriver gamingindustriens værdi til 300 milliarder dollars når kalenderen siger 2027. Langt mere end det dobbelte af, hvad den globale filmindustri er værd i dag. Boom

ANNONCE
Del

Seneste nyt