Motor

Porsche 911 Turbo S Hybrid: 701 hypede hestekræfter på strøm og benzin

Hidsig kombination.

Rasmus Krarup Jensen
Af Rasmus Krarup Jensen 9. september 2025

Når Porsche siger, at deres nye 911 Turbo S er hurtig, så mener de det alvorligt. Den klassiske 911’er har nemlig fået et hybrid-tweak, der ikke bare handler om miljø og eldrift – men om rendyrket ydelse og vanvittig fart. Sig hej til den hurtigste produktions-911 nogensinde.

701 hk og 0-100 på 2,4 sekunder

Den nye Porsche 911 Turbo S er udstyret med en 3.6-liters twin-turbo fladsekser koblet med en elektrisk motor, som tilsammen leverer 701 hestekræfter og 590 lb-ft i moment. Resultatet? En acceleration fra 0 til 100 km/t på kun 2,4 sekunder. Det er så hurtigt, at det føles, som om du bliver trukket baglæns gennem tiden.

Det er to tiendedele hurtigere end den tidligere model, og på Nürburgring har hybriden barberet 14 sekunder af omgangstiden. Ikke småting i sportsvognsverdenen.

Ikke bare en elmotor smidt i en sportsvogn

Porsche kalder det nye system for “T-Hybrid”, og det er ikke bare et PR-ord. Der er kælet for detaljerne – blandt andet er bilen udstyret med det største carbon-keramiske bremsesystem, der nogensinde er blevet monteret på en 911’er. Og det får den brug for.

Den ekstra vægt fra hybridkomponenterne er nemlig ikke til at komme udenom, men Porsche har kompenseret med bredere bagdæk, aktiv aerodynamik og en bagvinge, der justerer sig selv alt efter hastighed og kørestil.

Topfarten? 200 mph – eller cirka 322 km/t for os europæere.

Prislappen? Av.

Du skal slippe minimum 270.300 dollars for coupe-versionen, mens cabrioleten starter på 284.300 dollars. Og nej, det er ikke for leasing over tre år – det er kontant. De første biler lander hos kunderne i foråret 2026, så der er lidt ventetid, hvis du har kontoen klar.

Hvorfor det her er vildt

Porsche har flørtet med elektrificering før – Taycan, plug-in Panamera og så videre – men at de smider hybridteknologi i deres mest ikoniske model, er et tegn på noget større. Vi taler ikke Tesla-hybrider til skolekørsel. Det her er racerbils-DNA med et batteri i ryggen, og det virker.

Vores team kan have anvendt AI til at assistere i skabelsen af dette indhold, som er gennemgået af redaktørerne.