Connery

Playboy.com

Playboy.com - få dit Playboy i digital udgave

Playboy.com
Playboy.com proklamerede i det tidlige efterår 2005, at deres eftertragtede udgaver af "Playboy Magazine" nu ville være at finde på nettet. Nyheden blev bragt til deres mange mandlige læsere via CNN money, hvorved manden bag playboy - den pigeglade mangemillionær - Hugh Hefner lovede, at læserne ville få masser af lækkerier at se på. Den første udgave udkom den 13. september 2005, og blad og netudgave er fuldstændig identiske.

Dette var umiddelbart en relativ god nyhed, idet det trykte magasin, er - og altid har været - i en klasse for sig. Det er loadet med superflotte billeder og fede mande-artikler og magasiner såsom M! , FHM og GQ har meget at lære af det gamle magasin der udkom første gang i 1953. Men spørgsmålet er nu: Er den digitale udgave en værdig erstatning for det fede, glitrende og tunge månedsmagasin?

Undertegnede ved det ikke, idet hun ikke har købt en digital udgave, men siden Playboy.com, stedet hvor man kan bestille den digitale udgave, var skuffende. Havde forventet en fed internetside, i et lækkert toptunet design. Lidt ligesom forsiden har været på utallige Playboymagasiner gennem årene. Men nej - besøg Playboy.com HER og du vil se for dig selv.

En side der først fik mig til at tro, at jeg havde forvildet mig ind på Rapport.dk, idet layoutet minder utrolig meget om Rapports layout - der mildest talt stinker! Ud over at billederne er mange, små og overskrevet med alt muligt er opbygningen rodet og uoverskuelig. Der er ingen sammenhæng imellem skrifttyper, størrelsen på disse og informationerne vælter rundt i hinanden. Dertil kommer at de benytter pop-ups til at reklamere for deres "aktuelle" stof, hvilket med dagens standard af popup-blokkere ingen nævneværdig effekt har. Absolut ikke imponerende.

Når man kigger Playboy.com lidt nærmere efter i sømmene, er det faktum, at siden er så dårligt opbygget, faktisk ærgeligt. Der er mange gode historier og oplysninger på siden (hvis man ellers kan finde dem) og havde de været præsenteret i et lækkert design, og med nemme funktioner, ville dette gøre at Playboy.com nemmere kunne realisere drømmen om, at Playboy.com skal være starten på en en ny guldgrube, sådan som bladet længe har været det.

Andre nyhedstjenester spår følgende:

"Playboy er det bedst sælgende månedsmagasin for mænd, og selskabet vil ikke ligefrem blive mindre som følge af det nye tiltag. Internetversionen af magasinet har til formål at ramme endnu flere kundesegmenter og dermed høste endnu flere reklamekroner fra firmaer, der ønsker at ramme Playboys store målgruppe."

Dette er sikkert rigtigt, men undertegnedes forslag er stadig, så lav da for fanden en lækker hjemmeside, og ikke et 90'er lignende, halvhjertet forsøg!

Sidst men ikke mindst, skal det dog nævnes, at Playboy.com har placeret adgangen til at bestille internetudgaven øverst i højre hjørne på forsiden af hjemmesiden, så lidt har de da lært - det skal ikke være svært at finde et nyt tiltag.
ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce