Alt det andet

Plat eller krone med Oreo-kiks?

Ruben Søltoft og Nikolaj Stokholm viser, hvordan man bruger Oreo-kiks til at afgøre væddemål!

Plat eller krone med Oreo-kiks?
Rasmus Krarup Jensen
Af Rasmus Krarup Jensen 11. juni 2014
238785

Den verdensberømte sorte kiks med cremet mellemlag har altid gjort brug af den klassiske beskrivelse ’drej-slik-dyp’ til at fortælle, hvordan man spiser kiksen på den bedst mulige måde. Den nyeste udgave af kiksen ’Oreo Double’ er for nyligt blevet lanceret på det danske marked, og produktet byder på en noget større mængde creme i midten til folk, som bare ikke kan få nok.

Oreo-selskabet prøver derfor nye kræfter med kampagnen for den lille sorte kiks, og i Danmark har Ruben Søltoft og Nikolaj Stokholm joinet holdet for at promovere budskabet. På den måde bliver kampagnen både en kommerciel promovering af produktet og en underholdende omgang komik med to af Danmarks skarpeste komikere. Søltoft og Stokholm er begge to kendte inden for stand-up-verdenen, og har det seneste år fået stor ros for deres medvirken i TV2 Zulus comedy-serie, Sjit Happens(Læs desuden vores interview med Sjit Happens-holdet, hvis du er nysgerrig!, red.). Budskabet hedder Lick for it, og spiller på det klassiske plat eller krone-spil ’Flip for it’ – og det er sgu egentlig meget sjovt!

Kampagnen griber fat i nogle af hverdagens klassiske væddemål, hvor hver part insisterer på sin holdning, ligegyldig hvor meningsløs eller intetsigende væddemålet nu måtte være – hvordan afgør man lige disse små diskussioner? Oreo Double-kiks kan ifølge de nye kampagne-videoer bruges til at afgøre væddemålet på samme måde som plat eller krone – blot ved at finde ud af, hvem der kan slikke cremen hurtigst af. Hvad der ved første øjekast lyder som beskrivelsen på en lavbudgets-pornofilm er faktisk ganske skarp og underholdende!

Søltoft og Stokholm har selv udtalt følgende omkring Oreo-kampagnen:
Oreo opstillede meget frie rammer for os, hvilket har været en væsentlig årsag for os til at sige ja. Vi vidste, der skulle afgøres væddemål ved at slikke Oreo-kiks – men derudover har vi fået lov til at stå for manuskripterne selv og fået lov til at skabe et univers, hvor vi kunne arbejde vores humor ind i kampagnen. Det er vigtigt for os, at folk kan genkende vores humor. Det handler om troværdighed – og når man siger ja til at putte sig selv i centrum for en kommerciel kampagne, er det også vigtigt, man kan stå inde for produktet og vi er altså lidt vilde med de små cremede kiks… 

Se bl.a. denne video, hvor de to komikere skal afgøre et væddemål om, hvem der kan score pigen i baren:

Du kan også selv være med i konkurrencen på Oreos fb-side https://www.facebook.com/#!/oreo eller www.oreodouble.com, hvor du kan uploade dine egne videoer og dermed gennem dine venner på Facebook vinde dig i gennem de forskellige væddemål og i sidste ende deltage i konkurrencen om at medvirke i en reklame-video med Ruben Søltoft og Nikolaj Stokholm!

Bjørn forsøger at æde dørkamera, mens hele familien kigger med

Læs også: Bjørn forsøger at æde dørkamera, mens hele familien kigger med

Verdens mest langsomme videnskabelige eksperiment har været i gang i næsten 100 år – og er langt fra færdigt

Læs også: Verdens mest langsomme videnskabelige eksperiment har været i gang i næsten 100 år – og er langt fra færdigt

Alt det andet

Se flere artikler