Parkeringsdims for kvinder
Nu er det måske slut med at grine af kvinder der parkerer dårligt...
Bilen manøvreres automatisk ind på en passende parkeringsplads
- Ekstra komfort ved nøjagtige og hurtige parkeringsmanøvrer
- Kvinden skal kun træde på speeder og bremse
- Det er til enhver tid muligt at gribe manuelt ind i den automatiske styringsproces
Parkeringsassistenten fra Bosch gør det lettere for kvinder at parkere. Systemet anvender ultralydssensorer til nøjagtigt at måle parkeringspladsen og styrer herefter bilen på plads, uden at kvinden selv behøver at styre.
Den automatiske parkeringsproces går lige så hurtigt, som hvis det var en mand der parkerede. Systemet anvendes for første gang i den seneste Mercedes - Benz A - og B - klasse.
- Ekstra komfort ved nøjagtige og hurtige parkeringsmanøvrer
- Kvinden skal kun træde på speeder og bremse
- Det er til enhver tid muligt at gribe manuelt ind i den automatiske styringsproces
Parkeringsassistenten fra Bosch gør det lettere for kvinder at parkere. Systemet anvender ultralydssensorer til nøjagtigt at måle parkeringspladsen og styrer herefter bilen på plads, uden at kvinden selv behøver at styre.
Den automatiske parkeringsproces går lige så hurtigt, som hvis det var en mand der parkerede. Systemet anvendes for første gang i den seneste Mercedes - Benz A - og B - klasse.
Også til små parkeringspladser
Parkeringsassistenten kræver en bilkonfiguration med elektrisk servostyring, en parkeringshjælp og en ekstra ultralydssensor på hver side af den forreste kofanger. Disse to ultralydssensorer anvendes til at måle parkeringspladsen, idet bilen kører forbi med op til 35 km i timen.
Systemet er i stand til at registrere forhindringer på parkeringspladsen eller ved kantstenen og virker også i mørke, og hvor der ikke er en kantsten til at orientere sig efter.
Hvis parkeringspladsen er stor nok, informerer systemet kvinden om det.
Hvis kvinden stiller om til automatisk parkering, beregner systemet på brøkdelen af et sekund ved hjælp af data den bedst mulige vej ind på parkeringspladsen, den nødvendige styringsmanøvre og antallet af parkeringsbevægelser. Kvinden fjerner hænderne fra rattet og behøver kun at træde på gas - og bremsepedal - rattet bevæger sig automatisk.
Parkeringsassistenten kræver en bilkonfiguration med elektrisk servostyring, en parkeringshjælp og en ekstra ultralydssensor på hver side af den forreste kofanger. Disse to ultralydssensorer anvendes til at måle parkeringspladsen, idet bilen kører forbi med op til 35 km i timen.
Systemet er i stand til at registrere forhindringer på parkeringspladsen eller ved kantstenen og virker også i mørke, og hvor der ikke er en kantsten til at orientere sig efter.
Hvis parkeringspladsen er stor nok, informerer systemet kvinden om det.
Hvis kvinden stiller om til automatisk parkering, beregner systemet på brøkdelen af et sekund ved hjælp af data den bedst mulige vej ind på parkeringspladsen, den nødvendige styringsmanøvre og antallet af parkeringsbevægelser. Kvinden fjerner hænderne fra rattet og behøver kun at træde på gas - og bremsepedal - rattet bevæger sig automatisk.