Connery

Nivea laver nyt samarbejde med Liverpool FC

To brand mødes i nyt koncept!

NIVEA MEN / LIVERPOOL FOOTBALL CLUB - Nivea laver nyt samarbejde med Liverpool FC NIVEA MEN / LIVERPOOL FOOTBALL CLUB

Nivea Men har længe haft en ny samarbejdspartner under omsejling, og for nogle dage siden blev det endelig offentliggjort - Nivea Men har lanceret deres nye produkter i samarbejde med Liverpool FC, som er et sponsorat, hvor NIVEA MEN bl.a. er blevet Liverpool FCs officielle groomingpartner.

Nivea Men har i den sammenhæng ved siden af samarbejdet brugt muligheden for at udbyde en helt ny kollektion af produkter, Sensitive Cool,  som skal imødekomme en ny undersøgelse:

57 % af alle mænd lider af tør eller irriteret hud

, og det vil den nye kollektion gøre op med. De største problemer sker under barbering, og de nye produkter går derfor ind og imødekommer denne proces med før-under- og efter-produkter til den mest optimale barbering.

Personligt har jeg altid været fan af Niveas produkter til mænd, da de formår at leve op til deres udsigelser i reklamerne i modsætning til så mange andre - jeg er f.eks. hyppig bruger af spray-deodoranterne, da da virker efter hensigten og sørger for at holde sveden på et minimum.

Under pressemødet fik vi lov til at teste produkterne i deres kollektion, og det ser ud til at være et spændende udvalg. Placeret i loungen på Hotel Plaza i København fik vi et indblik i firmaet og en masse informationer om den kommende udvikling i Niveas koncept for mænd - samtidig med at vi lige kunne nyde en solid omgang fish 'n chips for at komme i den rigtige Liverpool-stemning!

Desuden fik vi også en ret så fed mulighed for at snakke med Liverpool-legenden Ian Rush, som var fløjet til Danmark for at være med til at brande produkterne og give sit indblik i situationen i Liverpool!

ANNONCE
Nivea laver nyt samarbejde med Liverpool FC

Det vigtigste punkt i samarbejdet er at skabe et brand, som skal modvirke sved under alle situationer. Spillere fra Liverpool FC medvirker i en reklame for at understøtte Niveas undersøgelser af, at hverdagen og fodbold faktisk har en del til fælles.Nivea Men har derfor undersøgt, hvad der får mænd til at svede. Her er nogle af de vigtigste resultater:

Stress, deadlines og knas i parforholdet

De største 'syndere' er bl.a. vrede chefer (40,3%) og stramme deadlines (39,6 %), når man spørger danske mænd, hvad der skaber stress på arbejdspladsen. Men det, der virkelig kan give næsten halvdelen af dem hjertebanken er akavede sociale situationer såsom smalltalk blandt fremmede (45,8%) eller den åbenbart meget frygtede ”Best Man” tale til en god vens bryllup (46,3%). 

Ikke engang det at debutere som ny spiller for en fodboldklub regnes for noget i forhold til de nerver en første date kan give hos 30% af den mandlige befolkning. At levere en stor, vigtig præsentation på arbejde blegner også på stressbarometeret i forhold til når kæresten eller konen siger de skræmmende ord ”vi skal lige have en snak” (36%). Sidstnævnte toppes kun af en situation hvor han selv er den, der skal ende et forhold (37%).  

De nye produkter skal imødekomme disse situationer og sørge for, at sveden holdes på et minimum. Nu tænker du sikkert:

"Nivea-produkter til mænd? Kæft det er gay!"

Men her tager du fejl. Nivea formår at ramme mandemålgruppen rigtig godt, og det nye samarbejde med fodboldklubben skaber den nødvendige opmærksomhed omkring pleje af kroppen - konceptet overbeviser om, at man ikke er en svans, hvis man bruger hudcreme og diverse remedier, men egentlig bare vil have det godt. 

ANNONCE
Nivea laver nyt samarbejde med Liverpool FC

Under pressemødet var der via Google+ et livestream til Liverpool, hvor et par spillere var til rådighed for spørgende fans. Stjernespillere hos Liverpool FC såsom Rahim Sterling, Simon Mignolet og Jordan Henderson fik svaret på et par spørgsmål under pressemødet omkring det nye samarbejde, og de gav deres bud på, hvordan man tackler en stressende situation som at skulle præstere og spille en vigtig kamp.

Henderson: "Til at starte med er man meget nervøs for at leve op til holdets forventninger, men ved at udvikle en rutine eller nogle ritualer, er det nemmere at overskue situationen og lægge noget af nervøsiteten på hylden"

Sterling: "Det har altid været en barndomsdrøm fra min side at spille professionel fodbold, så derfor har jeg for det meste haft evnen til at abstrahere fra stresset, og i stedet nyde, at jeg har nået mit mål"

Vi på Redaktionen vil gerne give et kæmpe shoutout til mænd omkring Nivea Men, da de formår at gøre det hele mere mandevenligt og desuden sætte fokus på, at der absolut ikke er noget i vejen med at tage godt vare på sig selv og sin krop!

ANNONCE
Nivea laver nyt samarbejde med Liverpool FC

Generel info om NIVEA MEN

* NIVEA MEN er verdens førende hudpleje brand til mænd
* Deres produkter er designet specielt til mænds hud, som er 15-20 % tykkere end kvinders. Der er fokus på effektivitet og brugervenlighed for at tilpasse produkterne til mænds livsstil.
* Lanceringen af NIVEA MEN i 1980³ var banebrydende, og det første produkt var en aftershave balm.
* I dag er sortimentet omfattende; alt fra intensive ansigtscremer til energigivende shower gels og kølende barberprodukter til sensitiv hud.

ANNONCE

Tjek den nye reklame for Nivea Men leveret af de nævnte Liverpool-spillere og se desuden et par behind-the-scenes-optagelser!

Del

Seneste nyt