Connery

Nissan GT-R 50-års jubilæumsudgave

Nu kommer der en specialudgave af den legendariske model

Nissan fejrer 50-års GT-R racerhistorie med en række jubilæumsmodellerne. 

En af disse, er 2020-modellen af Nissan GT-R, der er blevet døbt Nissan GT-R 50th Anniversary Edition. 

2020-udgaven får premiere på New York International Auto Show, og kommer i tre varianter: GT-R Premium, GT-R Track Edition og GT-R NISMO. 

"Nissan GT-R har været ikonet for vores mærkes køreegenskaber i det forgangne halve århundrede," sagde Shinichiro Irie, som er program design director for GT-R-modellen. "Vi har været yderst motiverede til at sikre, at GT-R 50th Anniversary Edition skiller sig ud. Mens de udvendige og indvendige ændringer kan se diskrete ud ved første blik, så er de stadig effektfulde, især med de nye farvekombinationer, og holder bilens linjer og generelle fremtoning moderne og med kant."

GT-R er udstyret med en opgraderet 6-trins dobbeltkoblingsgearkasse med en raffineret "R"-indstilling både til vej og bane. Den omfatter mere aggressive nedgearinger for bedre at kunne håndtere hurtige udkørsler fra sving og gearvalg, der foregår under ABS-indgreb, hvilket giver reduceret understyring og en mere førerintuitiv fornemmelse. Den adaptive gearskiftestyring er programmeret til ændre skifteprogram, så det passer til brugerens kørestil, hvilket gør det muligt at køre efter færdselsreglerne på offentlige veje og have hele den brutale kraft til rådighed på racerbanen, uden at man skal ændre skifteprogram manuelt.

GT-R's 3,8-liters V6 24-ventilers twinturbomotor med 565 hk har fået en 5% effektforøgelse, der er opnået ved hjælp af nye turboladere, der øger motorens respons ved lave omdrejninger. 


En opgraderet 2020 GT-R Track Edition

Til de kunder, der ønsker at køre på racerbanen med deres GT-R, tilbyder Nissan en opgraderet og meget potent 2020 Track Edition, som fås med kulfibertag (ekstraudstyr) med en ren, tæt konstruktion, som er gjort mulig af en ny konstruktionsproces.

Motoren (til USA-modeller) er lånt fra den berømte GT-R NISMO med nykonstruerede turboladere fra den nyeste GT3-serie GT-R-racerbil. Det resulterer i en 20 % forøget reaktionstid ved acceleration med speederen i bund og 600 hk.

Track Edition fås som ekstraudstyr med specielle Brembo-kulfiberkeramikskiver og -kalibre. Skiverne (410 mm for og 390 mm bag) er fremstillet af kulfiber og silikakarbid og er næsten lige så hårde som diamanter. I samspil med performance-bremsebelægningerne skaber de mere friktion, hvilket giver en bedre fornemmelse og kontrol i alle slags bremsesituationer.

"Med 2020 GT-R har vi holdt os til bilens koncept – at gå efter den ultimative køreglæde", sagde Tamura. "Når først du tager fat om rattet, vil du straks være klar over, at ingen anden bil i verden giver lige så meget tilfredshed til føreren, både fysisk og åndeligt."

ANNONCE
Del
Om forfatteren
 Mikkel M. Vermeulen Mikkel M. Vermeulen

Følg på:
Facebook
Instagram

Hvis du læser dette, skal du bare vide at jeg sætter mega pris på din støtte. Jeg har knoklet uafbrudt på at videreudvikle Connerys univers de sidste 6 år, og jeg lover at det kun bliver bedre. 

Altid frisk på en øl og en god historie. 

Kontakt: mmv@connery.dk

 

Vil du blogge hos os?

Seneste nyt