Connery

Nintendo-boss skaber debat: Sådan kommer vi til at bruge AI i fremtidens spil

Bliver fremtidens Super Mario lavet på AI-samlebånd?

Bliver fremtidens spil designet af en computer, så ventetiden minimeres?

Ikke hvis du spørger Nintendo.

I en nylig Q&A-session med investorer har Nintendos chef, Shuntaro Furukawa, tydeliggjort virksomhedens holdning til brugen af generativ kunstig intelligens (AI) i fremtidige spil. Furukawa har klart udtalt, at virksomheden ikke ser for sig at anvende AI fremover.

Da Furukawa blev spurgt om AI's rolle i virksomheden i takt med dens stigende betydning i hverdagen, svarede han:

"Generativ AI, som er blevet et stort emne for nylig, kan anvendes på kreative måder, men vi erkender også, at det kan rejse spørgsmål om intellektuelle ejendomsrettigheder. Vi har årtiers erfaring med at skabe de bedste spiloplevelser for vores spillere. Mens vi er åbne over for at udnytte teknologiske udviklinger, vil vi arbejde for at fortsætte med at levere værdi, der er unik for Nintendo og ikke kan skabes af teknologi alene."

Brugen af AI i gaming er blevet mere og mere populær, hvilket har ført til en del kritik fra både spillere og skabere. AI rejser en række spørgsmål om kreative rettigheder samt etiske overvejelser.

Furukawa bemærkede, at Nintendos modstand mod at bruge AI vil resultere i længere udviklingscyklusser for spil, hvilket er "uundgåeligt." Han tilføjede, "[Processen] er mere langvarig, mere kompleks og mere avanceret. For at håndtere dette udvider vi kontinuerligt vores udviklingsressourcer og foretager de nødvendige investeringer."

Mens AI fortsætter med at forme fremtiden for gaming, holder Nintendo fast i deres traditionelle tilgang og fokuserer på at levere unikke og værdifulde oplevelser til deres spillere.

Super Mario er sikret!

ANNONCE
Del

Seneste nyt