Gaming

NeverDead – og det er virkelig ærgerligt! [Gaming]

Du kan ikke dø, når du spiller NeverDead – men du ville ønske dig det!

NeverDead – og det er virkelig ærgerligt! [Gaming]
Redaktionen Connery
Af Redaktionen Connery 29. februar 2012

2 ud af 6 stjerner

tothegame.com
tothegame.com

Puha. Det lyder ellers ret fedt; Du er en ældgammel dæmonjæger ved navn Bryce Boltzman, der ikke kan dø. Dit job er at skyde og skære dig igennem horder af dæmoner.
 
Så vidt så godt.
 
Finten ligger dog i, at skulle du blive alvorligt såret; miste et ben, en arm eller måske hovedet. Ja, så slutter spillet ikke, men du indtager rollen som dit hoved! Nu må du så rulle rundt og samle dig selv op. Sjovt første gang. Irriterende derudover.

tothegame.com
tothegame.com

Her er eksemplet på, hvorfor japanske spil ofte flopper, når de eksporteres til vesten. Grundidéen er rigtig fed, men styringen, kameraet, monstrene, scenarier – ja, jeg kunne blive ved – ødelægger bare det hele.
 
Jeg prøver virkelig at nyde spillet, men det er bare svært, når det hele er så dårligt udført. Bryces sværd er dog ret fedt. Indtil man smadrer en gasbeholder og ens krop sprænges i luften, så man skal til at rulle rundt og samle kropsdele. Igen. Det holder bare ikke.
 
NeverDead forsøger at efterligne Devil May Cry, men fejler. Du ser det hele i tredje person, har to pistoler som primært våben og et sværd – helloooo? ”Humoren” i spillet – hvis en sådan da er til stede – er primitiv og dumsmart. Den fejler også.

tothegame.com
tothegame.com

Spillet indeholder også nogle rollespilselementer, hvor man køber sig nye evner via erfaringspoint. Disse optjenes ved at slå ihjel. Derudover kan man også samle dem op rundt omkring på banerne. Vor Herre til hest. Indsamle XP – i et skydespil? Hvad giver du mig?
 
Rebellion har valgt at give spillet et ”cartoon’ish” udseende, og det er såmænd meget lækkert. Grafikken er faktisk det eneste hæderlige i det her spil!
 
Kan I huske Splatterhouse-anmeldelsen? Her brokkede jeg mig over soundtracket, der bestod af hårdtpumpet og fuldstændig ligegyldig rock/metal. NeverDead har tilsyneladende købt Splatterhouses soundtrack.  Derudover er der absolut ingen tilfredsstillelse at finde i hverken våben, eksplosioner eller monstrene.

tothegame.com
tothegame.com

Og så spørger I nok: Jamen Thomas, er der da intet godt ved NeverDead? Hmm. Skiven kan da bruges som en flot bordskåner. Det her spil er virkelig dårligt. Det konkurrerer med Splatterhouse i kampen om at blive det dårligste spil, jeg har anmeldt.
 
Historien er ligegyldig, kampene er ligegyldige, men det værste er, at hele grundideen – at man ikke dør, men kan ”samle sig selv op” (i bogstaveligste forstand) – er så dårligt udført.
 
Det er mig en gåde, at det her spil nogensinde ramte butikshylderne. Hold jer langt væk.

Der gives karakter for henholdsvis gameplay, grafik, lyd og holdbarhed. Den samlede score er ikke en total af disse, men er anmelderens overordnede vurdering af spillet.

Gameplay: 3/6
Grafik: 2/6
Lyd: 2/6
Holdbarhed: 1/6
Samlet score: 2/6
Drengerøvsfaktor: 85%

Titel: NeverDead
Platform: PS3/Xbox360
Genre: Third Person Shooter
Udvikler: Rebellion Software
Udgiver: Konami
Singleplayer: Ja
Online multiplayer: Ja
Udgivelsesdato: 2. februar 2012

Spilanmeldelsen bliver leveret i samarbejde med OnePlayS.dk, som står for at levere spil til vores anmelder.
Med OnePlayS.dk kan du leje dine spil billigt på nettet. Du beholder spillet, til du er færdig med at spille. Derefter sender du spillet portofrit tilbage. Når OnePlayS modtager spillet retur, sender de dig et nyt.
 
Det er en nem måde, at prøve mange forskellige spil, uden at investere for mange penge i dem selv. Der er desuden ingen bøder og gebyrer. Læs mere om OnePlayS.dk og oprettelse her.
 
Bemærk:
Anmeldelsens karakter er ikke nødvendigvis OnePlayS.dk's vurdering af spillet. Karakteren gives 100% uafhængigt af samarbejdet.

NeverDead HD trailer

http://www.youtube.com/watch?v=gopVkLSLG-U

Skyrim-spiller opdager hemmeligt alternativt quest-slutning efter 1.000 timers spil

Læs også: Skyrim-spiller opdager hemmeligt alternativt quest-slutning efter 1.000 timers spil

Cyberpunk 2077’s anden store udvidelse er skrottet

Læs også: Cyberpunk 2077’s anden store udvidelse er skrottet